וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ התקשורת של בלייר התפטר

שרון שדה וסוכנויות הידיעות

29.8.2003 / 18:33

היועץ, אלסטיר קמפבל, השתתף בהכנת הדו"חות על הנשק העיראקי; אתמול העיד בלייר בפני הוועדה החוקרת את מותו של יועץ הביטחון קלי

יועץ התקשורת של ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר, אלסטיר קמפבל, הודיע היום על התפטרותו. קמפבל היה מעורב בהכנת דו"חות הממשלה על הנשק שבידי עיראק. מלשכת בלייר נמסר כי קמפבל לא יפרוש מתפקידו לאלתר.

קמפבל, בן 46, היה צפוי לעזוב את תפקידו מאוחר יותר השנה אולם החליט להקדים המועד ולהתפטר. לפי הערכה, התפטרותו קשורה לפרשת התאבדותו של יועץ משרד ההגנה לענייני, ד"ר דיוויד קלי.

אתמול אמר בלייר כי היה מתפטר מתפקידו אם הטענה ששידר הבי.בי.סי - לפיה הממשלה שתלה מידע כוזב בדו"ח על הנשק הלא קונבנציונלי של עיראק כדי להצדיק היציאה למלחמה - היתה נכונה. בלייר אמר את הדברים בעדות בפני ועדת האטון, החוקרת את נסיבות מותו של קלי שככל הנראה התאבד ב-18 ביולי, זמן קצר לאחר ששמו נחשף כמקור לפרסומי הבי.בי.סי.

"בי.בי.סי הטיל צל על אמינותי"

בלייר הוא ראש הממשלה השני בתולדות בריטניה שנדרש להופיע בפני ועדת חקירה ממלכתית, לאחר שב-1994 נחקר ג'ון מייג'ור. ראש הממשלה דחה בתוקף את הטענה כי הוליך שולל את הציבור ואת בית הנבחרים. לדבריו, דיווח הבי.בי.סי היה שגוי, והיה "התקפה ישירה על היושרה שלי. הוא יישאר כזה עד שהבי.בי.סי יחזור בו". לדברי בלייר, הדיווח השגוי "מטיל צל כבד על היושרה והאמינות" של תאגיד הבי.בי.סי.

בלייר אמר ביולי, לאחר מותו של קלי, כי לא אישר את חשיפת זהותו. בעדותו אתמול אמר: "פעלנו לפי הספר". עם זאת ציין ראש הממשלה כי הוא נוטל אחריות מלאה להחלטות הפקידות הבכירה, שהובילו לחשיפת שמו של קלי, זמן קצר לאחר שזה התוודה ב-30 ביוני בפני הממונים עליו כי התראיין לבי.בי.סי.

הוועדה מתמקדת במהלכים שהובילו לחשיפת שמו של קלי, שהעמידה אותו תחת לחץ כבד מצד כלי התקשורת והובילה לזימונו לעדות בפני שתי ועדות פרלמנטריות. ב-18 ביולי, שלושה ימים אחרי שהעיד, נמצאה גופתו של היועץ כשפרקי ידיו חתוכים. בלייר נשאל אם לדעתו, קלי היה נתון תחת לחץ כבד מדי. הוא אמר כי לא שמע דבר שיכול היה להצביע ש"קלי לא מסוגל להתמודד... עם כלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully