וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: 35 לוחמי טאליבן נהרגו באפגניסטן

29.8.2003 / 14:12

חיל האוויר האמריקאי וצבא אפגניסטן פתחו במתקפה משולבת עזה נגד לוחמי הטאליבן בדרום המדינה; האפגנים: זהו הקרב הקשה ביותר מזה חודשים

ממשלת אפגניסטן מעריכה כי 35 לוחמי טאליבן נהרגו היום במתקפה משולבת של חיל האוויר האמריקאי וצבא אפגניסטן נגד לוחמי טאליבן באזור זאבול שבדרום המדינה. חיילים של צבא אפגניסטן פתחו הבוקר במתקפה עזה על לוחמי הטאליבן המבוצרים, זאת לאחר ההפצצות הכבדות של מטוסי ארה"ב. ראש המודיעין האמריקאי העריך כי לוחמי טאליבן רבים נהרגו בהפצצות. מהדיווחים עולה כי שלושה חיילים מצבא אפגניסטן נהרגו במתקפה.

חליל הוטאק, דובר המודיעין האפגני, אמר כי זהו הקרב האינטנסיבי והקשה ביותר מזה חודשים. בארבעת הימים האחרונים לחמו חיילים אפגנים בלוחמי הטאליבן באזור. גם ההפצצות האמריקאיות הוגדרו ככבדות מאז החלו האמריקאים במבצע לעקירת הטאליבן מאפגניסטן.

לאחר תום ההפצצות האמריקאיות בשעה 4:00 לפנות בוקר התקדמו 500 חיילים של צבא אפגניסטן לכיוונם של לוחמי הטאליבן שהתבצרו בגיא הרים ובסמוך לנחל שזורם באזור. לעת עתה לא ניתן לדעת את המספר המדויק של לוחמי הטאליבן ההרוגים, אך הוטאק העריך כי מספרם יכול להגיע ל-35 לוחמים.

האפגנים מעריכים עוד כי לפחות שני מנהיגים בכירים בטאליבן מובילים את הלוחמים בדרום המדינה, מולא דאדולה ומולא שאפיק.

כ-50 לוחמי טאליבן נהרגו ביום שני בתקיפה קרקעית ואווירית שניהלו כוחות הצבא האמריקאים והאפגנים. הכוחות פעלו נגד לוחמי גרילה בזאבול. "ראינו כ-40 עד 50 גופות", סיפר מושל הפרובינציה, חמדולה ווטנדוסט. "מבצע 'הניקיון' שלנו נמשך ואנחנו צרים על כוחות הטאליבן. אין להם דרך להימלט", הוסיף.

מפקד המשטרה המקומית, ג'ומאם קאן, סיפר כי מטוסי קרב שהגיעו מארה"ב סיירו באזורים ההרריים במדינה ואיתרו את המקומות בהם הסתתרו כ-600 לוחמי טאליבן. לדבריו, הטייסים האמריקאים הובילו את כוחות הצבא אל המקומות בהם נערכה המתקפה. קאן אמר כי כוחות הקרקע המונים כ-450 לוחמים אפגנים ו-2,000 אמריקאים לקחו בשבי כ-40 חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully