וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ופצועה בפיגוע ירי מצפון לרמאללה

29.8.2003 / 15:18

אש נורתה לעבר מכוניתם של שלום ולימור הרמלך סמוך לצומת אלון; שלום, בן ה-25, מת מפצעיו; לימור הנמצאת בחודש ה-7 להריונה נפצעה בינוני-קשה; גדודי חללי אל אקצה לקחו אחריות

שלום הרמלך, בן 25 מההתנחלות חומש, נרצח ואשתו לימור נפצעה בינוני-קשה בפיגוע ירי שאירע בצהריים סמוך לצומת אלון, צפונית לרמאללה. בקול ישראל דווח כי אש נפתחה לעבר רכבם של בני הזוג מהמארב וכתוצאה מכך הוא התהפך. שלום שנפגע קשה מהירי מת מפצעיו. מצבה של לימור, הנמצאת בחודש השביעי להריונה, יוצב, והיא פונתה במצב בינוני-קשה לבית החולים הדסה עין כרם עם פגיעות בגפיים העליונות ובראש. ארגון גדודי חללי אל אקצה של הפתח נטל אחריות לפיגוע. הלווייתו של שלום הרמלך תתקיים מחר ב-22:30 בכוכב השחר.

השניים עשו את דרכם סמוך לכפר אל מועייר ליד ההתנחלויות שבות רחל ועלי, כשמחבלים פתחו לעברם באש. צוותי הצלה מקומיים שהבחינו ברכב ההפוך חשבו תחילה כי מדובר בתאונת דרכים ורק לאחר שחילצו את הנפגעים מהמכונית הבחינו בסימני הירי. כוחות הביטחון הוזעקו למקום והם מבצעים סריקות באזור הכפרי הסמוך לרמאללה.

כוחות הביטחון הפלסטיניים קיבלו את הדיווח על פיגוע הירי והודיעו כי הם מנסים, מצידם, לאתר את האחראים לירי. בקול ישראל דווח כי באזור פעילים בעיקר מחבלים מהזרוע הצבאית של הפתח.

ראש מועצת בנימין, פנחס ולרשטיין, אמר בתגובה כי כל הפיגועים באזור נעשים על ידי הרשות הפלסטינית. "הם יוצאים בהוראת המוקטעה", אמר. לדבריו, השניים נסעו להוריו של הגבר והורידו בדרך, זמן קצר לפני כן, תינוק בן שנתיים. סמוך למקום נרצח לא מזמן גדעון ליכטרמן.

ברצועת עזה ירו פלסטינים אל שיירה אזרחית שיצאה מנצרים. קליעים פגעו באוטובוס, אך איש לא נפגע. בקול ישראל דווח כי אל אחד הישובים בגוש קטיף נורו בצהריים שלוש פיצצות מרגמה. איש לא נפגע.

"ירי על שדרות זה טקטי - על אשקלון זה אסטרטגי"

ארגון החמאס איים הבוקר בנקמה קרובה על סדרת ההתנקשויות האחרונה שביצעה ישראל ברצועה. אמש נהרג פעיל החמאס חמדי קלח בשעה שניסה, כנראה, לשגר טילי קסאם לעבר ישראל. קלח, בן 23, נהרג במקום. שלושה פעילים נוספים בתנועה נפצעו, שניים מהם במצב בינוני.

במערכת הביטחון אומרים כי קלח היה מומחה להכנת מטענים ואמצעי לחימה, ונחשב לאחד מראשי ההתארגנות הצבאית של חמאס בחאן יונס. ישראל מייחסת לו אחריות על החוליות ששיגרו בימים האחרונים טילי קסאם לנגב המערבי ופצצות מרגמה להתנחלויות בדרום הרצועה ובמרכזה. במערכת הביטחון הבהירו אמש כי ניסיונות ההתנקשות יימשכו גם בימים הקרובים. קצין בכיר אמר: "ההתנקשויות מוכיחות את עצמן, והן הכניסו את חמאס ללחץ אדיר, שבו אנשיו דואגים יותר לחייהם ולביטחונם האישי, ועסוקים פחות בהכנת פיגועים". הקצין העריך שהלחץ הרציף הזה על צמרת החמאס יוביל לחידוש המגעים עם הרשות הפלסטינית, בניסיון לשקם את ההודנה.

הבוקר נכנסו כוחות שריון והנדסה לבית חנון שבצפון הרצועה כדי לבצע פעולות "חישוף" בשטחים מהם נורו טילי הקסאם. במהלך הפעילות אותר המשגר ממנו נורה אתמול טיל לעבר אשקלון. הבית הלבן הגיב בכעס לירי ודרש מהרשות הפלסטינית לטפל ביורים.

כתבי "הארץ" צחר רותם, ארנון רגולר ואלוף בן מוסיפים:

טיל הקסאם ששיגר החמאס לעבר אשקלון נחת אתמול סמוך לשעה 12:30. הטיל נורה מאזור העיירה בית חאנון בצפון הרצועה, ונחת על כביש באזור התעשייה שמדרום לאשקלון, מבלי שהיו נפגעים. נגרם נזק קל בשולי הכביש. זו הפעם השנייה בשבוע האחרון שהחמאס מנסה לפגוע באשקלון באמצעות טילי קסאם. ביום שני נחת טיל בחוף זיקים.

מתחילת השבוע נורו 14 טילי קסאם ממרחב רצועת עזה לעבר יישובים ישראלים מחוץ לרצועה. הטיל נחת באזור הסמוך לכמה אתרים אסטרטגיים, כמו תחנת הכוח "רוטנברג" של חברת החשמל ומסוף הדלק והגז קצצ"א. בצה"ל אומרים כי טווח הפגיעה של הטיל מגיע לתשעה ק"מ. במשטרת מחוז דרום נערכים זה כחודשיים לתרחיש נחיתת קסאם באשקלון. מפקד המחוז, ניצב משה קראדי, אמר כי השוני בין נפילות הטילים בשדרות לנפילה באשקלון הוא במשמעותן: "רקטות על שדרות זה עניין טקטי ועל אשקלון זה כבר אסטרטגי, בגלל המתקנים שיש בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully