וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למופז: נמק אי שילובה של צוערת הנ"מ בתפקיד לוחם

29.8.2003 / 11:03

צה"ל לא אישר ליערה שטולברג לשרת כלוחמת ביחידת "מחבט"; הצוערת: המניעה פסולה ואינה חוקית; מפקד הנ"מ: לנשים יש מגבלות שאינן הולמות מאפייני הלחימה

בג"ץ הוציא אתמול צו על תנאי נגד שר הביטחון, שאול מופז, המורה לו לנמק מדוע לא ישלב את הצוערת יערה שטולברג כלוחמת וכמפקדת ביחידת "מחבט" שבמערך הנ"מ.

ב"מעריב" דווח, כי שלשום הגיש מופז תגובה ארוכה לעתירה בנושא, בה כתב כי ההחלטה שלא לשנות את שיבוצה היא סבירה ועניינית, וכי לא מדובר בהפליית נשים. לדבריו, ההחלטה נבעה מ"שוני רלוונטי בין גברים ונשים המתחייב ממהותו ומאופיו של תפקיד הלוחם".

שטולברג, בת 20 מתל אביב, סיימה קורס קציני יבשה בבה"ד 1. היא ביקשה להשתלב כלוחמת וכמפקדת במערכת הנשק "מחבט", לאחר שבעבר שימשה כלוחמת במערכת "רמית" בגדוד מבצעי של הנ"מ. ה"מחבט" היא מערכת המשלבת תותחי נ"מ ומשגר טילים על גבי נגמ"ש, ומופעלת על ידי ארבעה אנשי צוות. הלוחמים מוכשרים ללחימה קרקעית, תוך נשיאת ציוד ותחמושות במשקל עשרות ק"ג למרחק גדול.

שטולברג טוענת שמדובר ביחידה שאין בה כניסה לנשים. לדבריה,
שיקולים זרים הם שמנעו את שילובה ביחידה, והפלו אותה לעומת גברים. "דחיית בקשתי רק בשל היותי אישה מנוגדת לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ולכן בלתי חוקית ופסולה", אמרה. מפקד כוחות הנ"מ היוצא, תת אלוף יאיר דורי, אמר בתגובה כי שילוב נשים ביחידה אינו ריאלי בשלב זה. לדבריו, "לנשים יש מגבלות שאינן הולמות את מאפייני הלחימה, העומסים והתלות הפיזית הנדרשת מצוותי לחימה קטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully