וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד לרמה של 4.443 שקלים

אלי דניאל

29.8.2003 / 12:36

כלכלני הבנקים: חוסר ודאות מדינית-בטחונית עשוי להוביל להמשך התחזקות הדולר בשבועות הקרובים. היורו היציג עלה ב-0.35% ל-4.8502 שקלים


המסחר בשוק המט"ח החל הבוקר עם היחלשות קלה של השקל אל מול הדולר, כאשר המטבע האמריקאי נסחר ברמה של 4.46 שקלים, מעט יותר מרמת 4.456 השקלים בה החל המסחר. עם זאת, לקראת שעות הצהריים השתנתה מגמת המסחר, והדולר אף ירד אל מתחת לרף 4.44 השקלים. שערו היציג של הדולר נקבע לבסוף ברמה של 4.443 שקלים, ירידה של כ-0.55% בהשוואה לשער היציג הקודם. שערו היציג של היורו נקבע בעלייה של כ-0.35% לרמה של 4.8502 שקלים.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו הבוקר כי המסחר בדולר הושפע בעיקר מהמרות סוף החודש, כאשר ניתן היה להבחין בפעילות של בנקים מקומיים אשר מכרו דולרים. באקסלנס העריכו כי המטבע האמריקאי ייסחר בשבוע הבא בטווח של 4.43-4.50 שקלים, וכי היקפי המסחר בימים הקרובים יהיו גבוהים יותר, עם חזרתם של פעילים רבים מחופשת הקיץ שלהם.

כלכלני הבנקים הזכירו היום בסקירתם השבועית כי במהלך חודש ספטמבר הקרוב צפוי להתבצע פדיון של גלבועים - אג"ח צמוד לדולר, בהיקף של 5.1 מיליארד שקל, וזאת לפי השער היציג שייקבע ב-11 בספטמבר. הכלכלנים מציינים כי האוצר הפסיק להנפיק סדרות חדשות של גלבועים, ועל כן לקראת מועד הפדיון צפוי ביקוש למוצרים מט"חים כאלטרנטיוות השקעה, לפחות לחלק מכספי פדיון הגלבוע.

בבנקים סבורים כי מצב של חוסר ודאות במישור המדיני-בטחוני עשוי להוביל להמשך התחזקותו של הדולר במהלך השבועות הקרובים, אם כי על רקע פערי הריביות הנוכחים בין ישראל וארה"ב הצפויים לעמוד בחודש הקרוב על שיעור של 5.5%, ולאור בלימת מגמת התחזקות הדולר בעולם, פיחות זה צפוי להיות בשיעור מתון יחסית.

הכלכלנים הוסיפו כי הגידול בגירעון לשנת 2003, כמו גם דיוני התקציב לשנת 2004, עשויים גם כן להקרין על המסחר בדולר בשבועות הקרובים. באשר לתהליך הורדת הריבית, תהליך הצפוי להימשך גם בחודשים הקרובים אם כי בשיעורים קטנים יותר, הרי שבטווח הארוך יותר הוא עתיד להביא להתחזקות הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully