וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוקלת: הקלה בסנקציות על עיראק תמורת חידוש הפיקוח

3.3.2001 / 18:53

הסיבה: שחיקת הסנקציות הכלכליות והצורך למנוע מעיראק פיתוח נשק להשמדה המונית; מזכיר המדינה האמריקאי יעלה את המדיניות החדשה בעת ביקורו במזה"ת; נשקלת גם גישה חדשה כלפי איראן

ארצות הברית שוקלת לנקוט במדיניות חדשה כלפי עיראק. ממשלו החדש של בוש בוחן את האפשרות להקל בסנקציות הכלכליות על המדינה, בתמורה להסכמת מנהיג עיראק, סדאם חוסיין, לחידוש הפיקוח והחמרת ההגבלות על פיתוח הנשק להשמדה המונית. "הארץ" כותב הבוקר כי מטרת ההפצצה האווירית שביצעו ביום שישי האחרון ארצות הברית ובריטניה על מטרות צבאיות סמוך לבגדד, נועדה להמחיש את סדר העדיפויות החדש.

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאואל, יעלה את נושא המדיניות החדשה במהלך ביקורו הקרוב במזרח התיכון. פאואל יגיע במוצאי שבת הקרוב לישראל, ולאחר מכן יבקר במדינות נוספות באזור.

הסיבה למדיניות החדשה היא שחיקת הסנקציות הכלכליות בידי מדינת כמו צרפת ורוסיה, והעובדה כי מאז שהן הוטלו על עיראק בשנת 1992הן פגעו קשות בעיראק, אך לא הצליחו לערער את שילטונו של סדאם חוסיין. במקביל, האינטרס האסטרטגי של ארצות הברית הוא למנוע את ההתחמשות הצבאית העיראקית, לאחר שפיקוח האו"ם על המדינה הוסר לפני שנתיים.

גישה חדשה כלפי עיראק תחליש גם את הגורמים השמרנים באיראן, אשר גם לגביה מתוכננת בוושינגטון מדיניות חדשה. ביום שני הבא תגיע לניו יורק משלחת בכירה מעיראק, כדי לדון עם מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, בחידוש שיתוף הפעולה עם הארגון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully