וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: פורש מהחיים הפוליטיים - לא אצטרף לאחדות

3.3.2001 / 18:53

מסר הבוקר מכתב פרישה מראשות מפלגת העבודה למזכ"לה, רענן כהן, שהודיע כי מעתה ימלא את תפקיד היו"ר הזמני

הארץ
ltpgt
מאת יוסי ורטר ושירות "הארץ"
lt/pgt

ltpgt
יו"ר מפלגת העבודה וראש הממשלה היוצא, אהוד ברק, חזר בו מהחלטתו להצטרף כשר ביטחון לממשלתו של אריאל שרון. ברק מסר הבוקר (רביעי) מכתב למזכ"ל העבודה, רענן כהן, ובו יודיע לו על פרישתו מראשות מפלגת העבודה. כהן הודיע כי מעתה הוא ימלא את תפקיד היו"ר הזמני של המפלגה. כהן אמר כי הוא יתייעץ עם בכירים במפלגה לגבי מינוי צוות שיחליט על שרי העבודה אם יוחלט להצטרף לממשלת שרון.
lt/pgt

ltpgt
ברק שיגר אמש (שלישי) מכתב לשרון שבו הוא מודיע לו כי בעקבות דבריו והתנהגותו בשבוע האחרון, הוא הגיע למסקנה כי לא יוכלו לעבוד יחד וכי אין בכוונתו להצטרף לממשלה כשר ביטחון או בכל תפקיד אחר.
lt/pgt

ltpgt
יו"ר הכנסת, אברהם בורג, אמר בעקבות ההודעה כי "ברק עשה את המעשה הנכון והפגין יושר ציבורי". בורג קרא להקים הנהגה משותפת של מפלגת העבודה שתחליט על תנאי ההצטרפות לממשלת האחדות. גם יו"ר מרצ, יוסי שריד, שיבח את החלטתו של ברק ואמר "ברק קיבל החלטה נכונה והוא ראוי להערכה".
lt/pgt

ltpgt
במכתב ששלח לשרון מציין ברק כי כפי שהודיע בליל הבחירות, בכוונתו לפרוש לפרק זמן מהעשיה הפוליטית והמדינית. שרון סירב להגיש לפרישתו של ברק ואמר שאין זה מתפקידו לעסוק בעניינים הפנימיים במפלגת העבודה וכי הוא מעוניין שתקום ממשלת אחדות.
lt/pgt

ltpgt
במכתב האשים ברק את שרון כי "עיון קצר בכותרות העיתונים בימים האחרונים מאיר את יחסך לעבודה המשותפת כיחסי קבלת פקודות ואת העדפותיך לגבי זהות שר הביטחון כנושא פתוח באופן הפוגע קשות באמון ביננו". כמו כן, מאשים ברק את שרון במעורבות "בבחישה הפנימית" במפלגת העבודה.
lt/pgt

ltpgt
ככל הנראה מעורבתו של שרון "בבחישה הפנימית" עליה מדבר ברק מתייחסת, בין היתר, לפגישה שקיים ראש הממשלה הנבחר עם השר חיים רמון בחוותו בשבת ודבריו שפורסמו מיד לאחר הפגישה, כי הוא נושא ונותן עם מפלגות ולא עם אישים. כמו כן, אמר שרון כי מצדו, גם שמעון פרס יכול להיות שר ביטחון. ביום שני העביר שרון מסר לבכירים העבודה לפיו ברק מערים קשיים מיותרים על המו"מ.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully