וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאפסטר נאבקת על חייה: הציעה מיליארד דולר לחברות התקליטים ליישוב התביעה נגדה

3.3.2001 / 18:53

מתכוונת לגבות מנוי חודשי בתמורה להורדת קבצי מוסיקה משרתיה ולגבות תשלום נוסף על העתקה לדיסקים

דפנה מאור
ltpgt
שירות החלפת הקבצים נאפסטר הציע מיליארד דולר לחברות התקליטים כדי שיסירו את התביעה נגדו. לפי ההצעה, יקבלו סוני, וורנר מיוזיק, BMG, יוניברסל ו-EMI סכום של 150 מיליון דולר מדי שנה בחמש השנים הקרובות, ועוד 50 מיליון דולר ישולמו לחברות עצמאיות.
lt/pgt

ltpgt
בשבוע שעבר פסק ביהמ"ש לערעורים בארה"ב כי על חברת נאפסטר למנוע הפרת זכויות יוצרים המתנהלת באמצעות השירות שלה, או להיסגר. ביהמ"ש שינה את הפסיקה הקודמת שהורתה לסגור את נאפסטר ללא סייגים, ואילץ את חברות התקליטים לספק לנאפסטר מידע מדויק על החומרים המוגנים על ידי זכויות יוצרים.
lt/pgt

ltpgt
במסגרת תוכנית של המשקיעה האסטרטגית של נאפסטר, חברת המדיה הענקית ברטלסמן, מתעתד נאפסטר להפוך לשירות בתשלום עד יולי השנה. המנוי החודשי שישלמו הגולשים, לדברי נאפסטר, ישמש לתשלום התמלוגים לחברות התקליטים. לפי הערכתו של מנכ"ל נאפסטר, הנק בארי, 17 מיליון מנויים בתשלום יכניסו לחברה יותר ממיליארד דולר תוך 5 שנים.
lt/pgt

ltpgt
מחיר המנוי החודשי ינוע בין 9.95-2.95 דולרים, ויאפשר למנויים להוריד מספר מוגבל של שירים. תשלום כפול מזה יאפשר למנויים להוריד מספר בלתי מוגבל של קבצים. החברה אמרה שהיא מתכוונת לגבות תשלום נוסף עבור העתקת השירים לנגני מדיה או דיסקים, אם כי לא ברור כיצד תוכל לפקח על פעילות זו או לאכוף את התשלום.
lt/pgt

ltpgt
בניגוד ל-MP3, שחתמה על הסכמי הפצה עם מרבית חברות התקליטים הגדולות, יש לנאפסטר הסכם רק עם BMG, חברת התקליטים של ברטלסמן. ההסכם שמציעה החברה עתה, פירושו שהיא תשלוט בהפצה המקוונת של המוסיקה שלהן, מכיוון שנאפסטר הוא המדיום הפופולרי ביותר להעברת שירים באינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
בתגובה להצעה אמרה חברת יוניברסל מיוזיק כי ההצעה של נאפסטר איננה שונה מהצעות קודמות, וכי אין היא מציעה מודל אמיתי שיגן על זכויות היוצרים של אמניה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully