וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: הרשות צריכה להפסיק את ירי הקסאם

29.8.2003 / 8:39

בעקבות הירי לעבר אשקלון, ישראל התנקשה אמש בחמדי קלח, מומחה חבלה של החמאס ברצועה; קצין בכיר: ההתנקשויות מוכיחות את עצמן; החמאס: ננקום בקרוב

דוברת מטעם הבית הלבן אמרה הלילה כי הרשות הפלסטינית צריכה להגביר את הצעדים נגד האירגונים האיסלמיים הקיצוניים כדי למנוע ירי טילי קסאם אל ישראל. הדוברת שבה וקראה לאיחוד כל כוחות הביטחון הפלסטיניים בראשותו של ראש הממשלה הפלסטיני, אבן מאזן.

בקול ישראל דווח כי משרד החוץ בוושינגטון קרא לישראל ולפלסטינים לכבד את ההתחייבויות שלהם. "ישראל", כך אמר הדובר פיליפ ריקר, "צריכה לעשות יותר למען קידום תהליך השלום, ואולם המכשול העיקרי המקשה על התקדמות במפת הדרכים הוא ההתקפות של הפלסטינים הקיצונים על ישראל".

החמאס הודיע היום בעזה כי ינקום בקרוב את מותם של פעיליו בהתנקשויותה האחרונות שביצעה ישראל ברצועה.

כתבי "הארץ" צחר רותם, ארגנון רגולר ואלוף בן מוסיפים:

ישראל התנקשה אמש בחייו של חמדי קלח, פעיל בזרוע הצבאית של החמאס, בעקבות שיגור טיל קסאם לעבר אשקלון, אתמול בצהריים. ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בתגובה לירי הקסאם: "זו התפתחות חמורה מאוד ועליית מדרגה". שרון אמר כי הנחה את שר הביטחון, שאול מופז, לנקוט "כל האמצעים" להפסקת הירי ולחיסול איום הקסאם.

ההתנקשות בוצעה לאחר השעה 22:00 בלילה. מסוקי קרב שיגרו כמה טילים אל המכונית שבה נסע קלח באזור פתוח, סמוך לבית הקברות במערב חאן יונס. מקורות פלסטיניים דיווחו כי המכונית נהרסה כליל, וכי קלח, בן 23, נהרג במקום. שלושה פעילים נוספים בתנועה נפצעו, שניים מהם במצב בינוני.

במערכת הביטחון אומרים כי קלח היה מומחה להכנת מטענים ואמצעי לחימה, ונחשב לאחד מראשי ההתארגנות הצבאית של חמאס בחאן יונס. ישראל מייחסת לו אחריות על החוליות ששיגרו בימים האחרונים טילי קסאם לנגב המערבי ופצצות מרגמה להתנחלויות בדרום הרצועה ובמרכזה.

במערכת הביטחון הבהירו אמש כי ניסיונות ההתנקשות יימשכו גם בימים הקרובים. קצין בכיר אמר: "ההתנקשויות מוכיחות את עצמן, והן הכניסו את חמאס ללחץ אדיר, שבו אנשיו דואגים יותר לחייהם ולביטחונם האישי, ועסוקים פחות בהכנת פיגועים". הקצין העריך שהלחץ הרציף הזה על צמרת החמאס יוביל לחידוש המגעים עם הרשות הפלסטינית, בניסיון לשקם את ההודנה.

"ירי על אשקלון חמור יותר מעל שדרות"

טיל הקסאם ששיגר החמאס לעבר אשקלון נחת אתמול סמוך לשעה 12:30. הטיל נורה מאזור העיירה בית חאנון בצפון הרצועה, ונחת על כביש באזור התעשייה שמדרום לאשקלון, מבלי שהיו נפגעים. נגרם נזק קל בשולי הכביש. זו הפעם השנייה בשבוע האחרון שהחמאס מנסה לפגוע באשקלון באמצעות טילי קסאם. ביום שני נחת טיל בחוף זיקים.

מתחילת השבוע נורו 14 טילי קסאם ממרחב רצועת עזה לעבר יישובים ישראלים מחוץ לרצועה. הטיל נחת באזור הסמוך לכמה אתרים אסטרטגיים, כמו תחנת הכוח "רוטנברג" של חברת החשמל ומסוף הדלק והגז קצצ"א. בצה"ל אומרים כי טווח הפגיעה של הטיל מגיע לתשעה ק"מ. במשטרת מחוז דרום נערכים זה כחודשיים לתרחיש נחיתת קסאם באשקלון. מפקד המחוז, ניצב משה קראדי, אמר כי השוני בין נפילות הטילים בשדרות לנפילה באשקלון הוא במשמעותן: "רקטות על שדרות זה עניין טקטי ועל אשקלון זה כבר אסטרטגי, בגלל המתקנים שיש בה".

לאחר הירי נכנסו לאזור שממנו הוא בוצע שני דחפורים שלוו בטנקים ונגמ"שים, בחיפוי של מסוקים. הם עקרו פרדס וחממות סמוך לבית חאנון. הפעולה נמשכה שעות אחדות, ובסיומה שבו הכוחות לישראל. עם זאת, צה"ל ממשיך להחזיק בכוננות גבוהה כוחות גדולים של חי"ר ושריון באזור ההתנחלות אלי סיני, למקרה שיוחלט על פעולה נרחבת יותר ברצועה.

לדברי גורמי הביטחון, פעולה כזאת תתבצע אם יבצע חמאס ירי תכוף אל לב אשקלון ושדרות, ובמקרה שמהירי ייפגעו אזרחים ישראלים. לדבריהם, אם הירי יישאר "ברמה נסבלת (ללא נפגעים או נזק), תבליג ישראל כדי שלא למוטט סופית את ההבנות המדיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully