וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל חמאס נהרג מירי מסוקי צה"ל בעזה

29.8.2003 / 0:09

גורמים בישראל: ההרוג הוא חמדי כלך, מומחה חבלה של החמאס; 3 פלסטינים נפצעו; שרון: לנקוט בכל הצעדים הדרושים נגד הקסאם

פעיל חמאס נהרג הלילה, ושלושה נפצעו, מירי מסוקי קרב של צה"ל בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי ההרוג הוא חמדי כלך, בן 35, פעיל הזרוע הצבאית של החמאס ומומחה חבלה. בקול ישראל דווח כי הוא נהרג בעת שרכב על עגלה רתומה לחמור. בסוכנות "רויטרס" דווח כי אחד הפצועים הוא ילד בן ארבע שנפגע באורח קשה. מדובר בהתנקשות הרביעית שמבצע צה"ל בימים האחרונים בפעילי חמאס ברצועה.

לטענת צה"ל, כלך היה בעיצומן של הכנות לירי פצצות מרגמה לעבר התנחלויות בגוש קטיף. חמדי פעל לצידו של מוחמד סנואר, מבכירי המבוקשים ברצועה. במסגרת פעילותו היה אחראי לשורת פעולות טרור, בהן הנחת מטענים, ירי פצצות מרגמה וטילי קסאם.

כתבי "הארץ", צחר רותם וארנון רגולר, מוסיפים:

ההתנקשות בוצעה בעקבות ירי ארבעה טילי קסאם אתמול בצהריים מרצועת עזה לשטח ישראל. אחד הטילים נחת לצד הכביש באזור התעשייה הדרומי של אשקלון, במרחק קילומטרים מתחנת הכוח בעיר וסמוך למפעל קרלסברג. זו הנקודה הצפונית ביותר בה פגע טיל קסאם מאז החלו פעילי חמאס בירי הטילים. מהירי לא נפגע איש ולא נגרם נזק.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר כי הורה לשר הביטחון, שאול מופז, לנקוט את "כל הצעדים הדרושים" כדי להפסיק את ירי הקסאם מן הרצועה. שרון אמר כי ישראל עשויה לנקוט תגובה קשה לירי.

אתמול אחר הצהריים פעל צה"ל בצפון רצועת עזה בעקבות ירי הטילים. ג'יפים של צה"ל, טנק ודחפורים נכנסו לשטח שבשליטה ביטחונית פלסטינית ועקרו פרדס באזור שממנו נורו הטילים, בטענה ששימש מסתור ליורים. מקורות פלסטיניים דיווחו שהחיילים הרסו חווה חקלאית.

גם שוטרי הרשות הפלשתינית פעלו נגד יורי קסאם. אתמול בצהריים ירו שוטרי הרשות על פעילי חמאס החשודים בירי טילי קסאם מצפון רצועת עזה. השוטרים ירו על מכונית שבה נמלטו פעילי הארגון, ואחת משמשות המכונית שלהם נשברה. מהירי לא נפגע איש מהפעילים. בגלי צה"ל דווח כי ישראל טוענת ששוטרי הרשות לא ניהלו חילופי אש עם היורים.

מאות הפגינו בעזה נגד הקפאת כספי ארגונים איסלאמיים

עימותים נוספים התנהלו אתמול בין הרשות לארגוני האופוזיציה. בעזה הפגינו מאות פלסטינים נגד הקפאת כספים של ארגוני צדקה איסלאמיים בשטחים. מקרנות צדקה מוסלמיות ברצועת עזה נמסר הרשות הקפיאה 36 חשבונות בנק של הקרנות, וכעת מאות פלסטינים אינם יכולים לפדות בבנקים המחאות סעד שקיבלו מקרנות הצדקה.

ארגון החמאס הודיע אתמול כי היא דוחה את קריאת יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לקבל מחדש את ההודנה שממנה התנערו בשבוע שעבר, בעקבות ההתנקשות בבכיר החמאס איסמעיל אבו-שנב. עבד אל-עזיז רנתיסי, מבכירי התנועה, אמר כי ישראל טירפדה את ההסכם, וכי אי אפשר לדבר על הודנה "כשישראל רוצחת נשים, ילדים ומנהיגים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully