וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפועלים הזרים בישראל מועסקים בתנאי עבדות"

רויטרס

29.8.2003 / 0:02

ארגון זכויות אדם צרפתי תוקף בחריפות את יחסה של ישראל לפועלים הזרים; טוען: העובדים מהווים "תחליף זול" לכוח העבודה הפלסטיני

ארגון זכויות אדם צרפתי פרסם אמש דו"ח חריף על מצבם של 300 אלף העובדים הזרים בישראל. בדו"ח, שחובר על ידי "הרשת האירופאית-מזרח תיכונית לזכויות אדם", נטען כי המעסיקים בישראל מפרים באופן קבוע את זכויותיהם של העובדים, וכי העובדים מועסקים "בתנאי עבדות".

בדו"ח נכתב כי העובדים הזרים מהווים כ-13% מכוח העבודה בישראל, וכי הם משמשים כ"תחליף זול" לכוח העבודה הפלסטיני שחדל לעבוד בישראל בעקבות פרוץ האינתיפאדה באוקטובר 2000. מחברי הדו"ח מצאו כי דרכוניהם של אלפי עובדים נלקחים בידי המעסיקים, שמאיימים עליהם כי אם יתפטרו, או יבקשו להחליף את מקום העבודה, הם יאבדו את רשיון העבודה שלהם ויגורשו מישראל. "המעסיקים מתייחסים לפועל כאילו היה רכושם הפרטי", נכתב.

"המצב בישראל הוא מיוחד עקב השימוש בעובדים הזרים כמחליפיהם של הפלסטינים", נכתב בדו"ח. "חברות כוח האדם העוסקות בגיוס, איתור והשמת עובדים זרים – מרוויחות כסף רב". המחברים טוענים כי העובדים, שמועסקים בעיקר בבניה ובחקלאות, מרוויחים משכורת זעומה לעומת הפועלים הפלסטינים. "גם הפלסטינים מרוויחים מעט מאד יחסית לעובדים הישראלים", נכתב.

בישראל טענו בתגובה לדו"ח כי מרבית הפועלים הזרים אינם חוקיים, ולכן הם חוששים להתלונן על התעללות מצד מעסיקיהם. "ישראל היא מדינה דמוקרטית ושומרת חוק, וכל האזרחים, התיירים והעובדים נהנים מחופש, זכויות ודמוקרטיה", מסר בתגובה דובר משרד החוץ, יונתן פלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully