וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטי "חוק דרעי" - היום בקריאה ראשונה בכנסת

3.3.2001 / 18:53

ביילין: החוק יזכה לתמיכה - הח"כים מתביישים בחוק דרעי; היועץ המשפטי יגן על חוק דרעי בבג"ץ, אך טוען: "הוא אינו ראוי"; יו"ר ש"ס: תבענו מן הליכוד משמעת סיעתית בנושא

הצעת החוק לביטול "חוק דרעי" תוגש היום לאישור הכנסת. ההצעה, פרי יוזמתו של שר המשפטים יוסי ביילין, אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חוקה. ביילין אמר אתמול ל"מעריב" כי הוא מאמין שהחוק יזכה לתמיכת רוב חברי הכנסת, "משום שהרבה אנשים מתביישים בחוק דרעי ויצביעו נגדו".

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, הודיעו אתמול כי יגנו בבג"ץ על חוק דרעי, לשחרור מוקדם של אסירים לאחר ריצוי מחצית תקופת מאסרם, למרות שהם סבורים כי "החוק אינו ראוי". השניים יתייחסו לחוק דרעי במסגרת עתירה שהגיש חברי הכנסת שריד ופינס והתנועה לאיכות השלטון כנגד החוק.

במקביל, פנו אתמול לבג"ץ שני אסירים התומכים בחוק דרעי, בבקשה להצטרף כמשיבים לעתירות נגד החוק. בעתירתם טוענים השניים, בנימין דורפמן ורון וינבאום, שהורשעו בעבירות מרמה וזיוף מחמירות, כי ביטול החוק יפגע בזכותם, ובזכות של אלפי אסירים, לשחרור מוקדם.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר אתמול בישיבת סיעה כי במהלך מו"מ הקואליציוני עם הליכוד, תבעה ש"ס להטיל משמעת סיעתית בהצבעות הקשורות לחוק דרעי.

נשיא המדינה, משה קצב, הודיע אתמול לביילין כי הוא דורש לקצוב בעצמו את עונשם את רוצחים השפוטים למאסר עולם. זאת בניגוד להצעת החוק של שר המשפטים, הקובעת כי עונשם של רוצחים ייקצב בידי ועדה מיוחדת. ב"ידיעות אחרונות" נכתב כי סעיף זה נוסח ביוזמת הנשיא הקודם, עזר ויצמן, שסירב לקצוב את מאסרם של רוצחים בטענה כי אין לו כלים מקצועיים להכריע בנושא כה כבד.

תמיכה רחבה בביטול הבחירה הישירה

החוק לביטול הבחירה הישירה לראשות הממשלה, יובא בשבוע הבא לאישור ועדת החוקה של הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, כך קבע אתמול יו"ר הוועדה, ח,כ אמנון רובינשטיין. מיד לאחר הקמת הממשלה החדשה, מתכוון רובינשטיין להביא את הצעת החוק לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. ב"הארץ" נכתב הבוקר כי ההערכה היא כי ביטול חוק הבחירה הישירה יזכה לרוב גדול הן בוועדה והן במליאת הכנסת.

למרות התמיכה, מספר סיעות, בעיקר שינוי, תובעות ליישם את החוק לביטול הבירה הישירה החל מהקמת הכנסת ה-17, ולא בבחירות הקרובות. לטענת יו"ר שינוי, טומי לפיד, עלול להיווצר מצב בלית נסבל שבו "רוב בכנסת היוצאת יאשר חוק המבטיח את ניצחונו בבחירות הבאות".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully