וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי השליטה בבנק המזרחי סיכמו על החלפת היו"ר עוד 3 חודשים

3.3.2001 / 18:53

המועמד המוביל להחליפו הוא עו"ד יעקב נאמן; גם בבנק טפחות, החברה הבת של בנק המזרחי, תהיה רוטציה

הארץ
ltpgt
מאת סמי פרץ
lt/pgt

ltpgt
בעלי השליטה בבנק המזרחי החליטו אתמול להחליף את יו"ר דירקטוריון הבנק, אבי ורטהיים, עוד שלושה חודשים; המועמד המוביל להחליפו הוא עו"ד יעקב נאמן, ואולם קיים סיכוי שימונה יו"ר אחר.
lt/pgt

ltpgt
ההחלטה על החלפת ורטהיים נפלה בישיבה שנערכה אתמול בהשתתפות מוזי ורטהיים, ועידן וליאורה עופר; אבי ורטהיים הוא אחיינו של מוזי. הבנק נשלט על ידי משפחת ורטהיים, יורשי אייב פיינברג ומשפחות סמי ויולי עופר. ורטהיים מונה ליו"ר דירקטוריון הבנק לפני שנתיים, ובעת מינויו נקבע כי תתקיים רוטציה בתפקיד זה.
lt/pgt

ltpgt
עוד הוחלט אז כי גם בבנק טפחות, החברה הבת של בנק המזרחי, תהיה רוטציה; לתפקיד יו"ר טפחות מונה אז רו"ח יחיאל בורוכוף, מטעם משפחת עופר, ובימים אלה הוא מוחלף על ידי ראובן אדלר, המשמש משנה למנכ"ל בנק המזרחי. מינויו של אדלר יצר תקדים בהיותו מינוי איש מקצוע שאינו קשור לאחד מבעלי השליטה.
lt/pgt

ltpgt
משפחת עופר לחצה ליישם את הסכם הרוטציה ולמנות לתפקיד יו"ר בנק המזרחי איש מקצוע שאינו קשור לאחד מבעלי השליטה. משפחת ורטהיים התנגדה לכך וביקשה להאריך את כהונתו של אבי ורטהיים נוכח הצלחתו בשנתיים האחרונות, ושיתוף הפעולה המוצלח שלו עם מנכ"ל הבנק, ויקטור מדינה.
lt/pgt

ltpgt
דובר מטעם קבוצת ורטהיים-עופר אמר אתמול כי "קיים שיתוף פעולה הדוק בכל עניין מסחרי או אישי. בהסכמי היסוד שבין בעלי השליטה קיים הסדר רוטציה ובעלי השליטה מתכוונים לפעול על פי ההסכמים שביניהם בהבנה מלאה".
lt/pgt

ltpgt
כפי הנראה, ורטהיים יוחלף על ידי עו"ד נאמן, אולם אם המינוי לא ייצא לפועל עשויה כהונתו של ורטהיים להימשך עוד חצי שנה ואף יותר. דובר קבוצת עופר סירב להתייחס לשאלה מי אמור להתמנות כיו"ר הבנק. נראה כי ההחלטה תושפע ממידת שיתוף הפעולה של היו"ר המיועד עם המנכ"ל, ויקטור מדינה.
lt/pgt

ltpgt
בעלי השליטה בבנק מקווים גם כי חילופי המנהלים יקדמו את שיתוף הפעולה בין בנק המזרחי לבנק טפחות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully