וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אני פורש"

3.3.2001 / 18:53

ברק לשרון: "לא אהיה שר ביטחון בממשלתך, אני פורש מהחיים הפוליטים"; ברק יוצא נגד ממשלת האחדות, פורש מראשות המפלגה ומאשים את שרון בהתערבות בענייניה הפנימיים של מפלגת העבודה

ראש הממשלה, אהוד ברק, החליט הערב לפרוש מהחיים הפוליטים. במכתב ששלח הערב לראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון כתב ברק, כי לא יכהן כשר הביטחון בממשלתו ובכוונתו לפרוש מהחיים הפוליטים מיד עם כינון הממשלה החדשה.

במכתב ששיגר לשרון מתח ברק ביקורת קשה על התנהלותו של ראש הממשלה הנבחר: "אתה זה שביקשת ממני להיות שר הביטחון. לא ביקשתי דבר", כותב ברק, "מעיון בכותרות העיתונים משתקף שאתה מתכוון להנהיג יחס של מפקד פקוד. הצהרותיך כי מבחינתך זהות שר הביטחון עדיין פתוחה, מהוות הפרת האמון בינינו".

ברק גם מאשים את שרון בהתערבות בענייניה הפנימיים של מפלגת העבודה, למרות שהזהיר אותו מראש כי התערבות כזו תחבל בהקמת ממשלת האחדות.

ברק הודיע למזכ"ל מפלגת העבודה, רענן כהן, כי יתפטר מחר מראשות המפלגה ולא ימתין עד לבחירת יושב ראש חדש. ברק צפוי להתפטר מהכנסת עם השבעת הממשלה החדשה.

ברק קיבל הערב את ההחלטה על פרישתו מהחיים הפוליטיים לאחר התייעצות עם יועציו. בפגישה השתתפו בין היתר: טל זילברשטיין, משה גאון, אורנה אנג'ל ויוני קורן.

היועצים המליצו לברק לא להיכנס לממשלת האחדות, לוותר על תיק הביטחון ולחזור לתוכנית המקורית: לפרוש מהחיים הפוליטים.

ברק הכריז, כזכור, מיד לאחר ההפסד בבחירות, כי יקח פסק זמן ויפרוש, אולם לאחר מספר ימים הודיע לראש הממשלה הנבחר כי לא יפרוש ויהיה שר הביטחון בממשלתו. אולם ברק לא העריך את עוצמת ההתנגדות למהלך במפלגתו, כשגם השרים שהיו נאמנים לו יצאו נגדו ביניהם: שלמה בן עמי, יוסי ביילין ויולי תמיר.

בראש החבורה שהתנגדה לברק עומד חיים רמון שתקף הערב בראיון לערוץ הראשון באופן חסר תקדים את ברק: "הוא זיגזג לאורך כל הדרך, לא התייעץ באיש. השפיל את פרס, ברעם ובורג שעבדו בשבילו חודשים במערכת הבחירות ב-99'". לדברי רמון, המשבר במשא ומתן עם הליכוד על ממשלת האחדות נובע רק מכך שברק "מנסה לרדת מהעץ, לאחר התגובות הקשות נגדו כשהודיע שיהיה שר הביטחון".

כעת נפתח מחדש הקרב במפלגה כשברק, על פי הכיוון המסתמן, מושך את ידיו גם מניהול המו"מ לכניסה לממשלת האחדות. מקורביו אמרו הערב כי הוא אינו מתכוון להתערב בקרב על תפקיד מנהיג המפלגה הבא ומבחינתו ש"יהיה זה שמעון פרס", כדברי אחד המקורבים.

"לא מגיבים לעניינים הנוגעים למפלגות אחרות"

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, סירב הערב להגיב על החלטת ברק.
מלשכת שרון נמסר כי "איננו מתייחסים לעניינים הנוגעים למפלגות אחרות ובמפלגת העבודה". בלשכת שרון סירבו גם להתייחס להאשמות הקשות שעלו במכתבו של ברק לשרון לגבי התנהלותו של ראש הממשלה הנבחר.

יושב ראש הכנסת אברהם בורג, שתקף את ברק בימים האחרונים, בירך את ראש הממשלה על החלטתו ואמר כי זוהי ההחלטה הנדרשת המשדרת תקינות ויושר. גם השר יוסי ביילין, המתנגד לממשלת אחדות, ובכירים במרצ הביעו קורת רוח מהודעת ברק.

מקורבו של ראש הממשלה, ח"כ ויצמן שירי, האשים הערב את הבכירים במפלגה שהביאו להתפטרות ברק: "אני אשאר בכנסת כדי למרר את חייהם של רמון ובורג", דברי שירי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully