וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנפילות מתפשטות גם אל מניות הפיננסים - ירידות של יותר מ-5% במניות בנקי ההשקעות הגדולים

3.3.2001 / 18:53

נפילות חדות במניות השבבים והתקשורת; אינטל יורדת ב-6% בעקבות הודעה על קיצוצים בהוצאות

דפנה מאור
ltpgt
שוקי המניות של וול סטריט הלכו מדחי אל דחי במהלך המסחר. לאחר פתיחה חיובית קצרה עבר הנאסד"ק לירידות לכל רוחב השוק, ובעיקר במניות יצרניות השבבים וציוד התקשורת. מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה יורד ב-5%. אל מניות הטכנולוגיה הצטרפו בירידות גם מניות בנקי ההשקעות הגדולים, לנוכח חששות כי הנפילה המתמשכת בשוק ההון תפגע בהכנסותיהם. למרות דו"חות חיוביים במגזר הקמעונות, עבר גם הדאו ג'ונס לירידות.
ltbgt
נפילות בשבבים וציוד התקשורת
lt/bgt
נורטל ממשיכה לרדת לאחר שצנחה בשבוע שעבר בעקבות אזהרת רווח, ומאבדת 4.6%. מנכ"ל החברה, ג'ון רות, הכחיש את השמועות על פיטוריו ודחה האשמות לפיהן נורטל פירסמה תחזיות צמיחה מטעות.
lt/pgt

ltpgt
מגזר יצרניות ציוד התקשורת בכללו ממשיך לרדת: סיסקו יורדת ב-6.9%, אלקטל, שחיזקה את תחזיות הצמיחה שלה בעקבות האזהרה של נורטל, יורדת ב-4.6%. בנק ההשקעות ליהמן ברדרס הנמיך את תחזיותיו ליצרנית ציוד התקשורת JDS יוניפייז (סימול JDSU), בעקבות תחזיות של מריל לינץ' וקרדיט סוויס פירסט בוסטון. מניית החברה נופלת ב-8.3%.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, הנמיך בנק ההשקעות את התחזיות ליצרנית ציוד התקשורת ברודקום (סימול BRCM), שהגיבה בירידה של 5.6% וליצרניות השבבים אפלייד מיקרו סירקטס (סימול AMCC) ו-PMC סיירה (סימול PMCS). מניית אפלייד יורדת ב-3.3% ומניית PMC נופלת ב-8.3%.
lt/pgt

ltpgt
גם לוסנט עברה לירידות של אחוז, למרות שהודיעה כי גוברים הסיכויים כי תצליח לגייס את 6.5 מיליארד הדולר שמטרתם להשאיר את דירוג האשראי של החברה מעל הדירוג "זבל". היום הודיעה החברה על הורדת מחיר ההנפקה של חטיבת Agere, שתגייס 7 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק. Agere הזהירה כי רווחיה ברבעון הראשון ייפלו מהתחזיות לאחר שלקוחות גדולים ביטלו הזמנות.
lt/bgt
מניות בנקי ההשקעות חוטפות את הריקושטים
lt/bgt
מניות הברוקרים ובנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט נופלות לנוכח חששות כי אי הוודאות הכלכלית והירידה בשוקי המניות יקטינו את הכנסותיהן. דו"ח של CIBC ציין כי החולשה הכללית בשוקי המניות ובתחום הייעוץ לעסקאות (הנפקות, רכישות ומיזוגים), הן דאגה מרכזית עבור החברות הפיננסיות.
lt/pgt

ltpgt
מניית ליהמן ברדרס יורדת ב-7.8%. צ'רלס שוואב, הברוקר המקוון הגדול בארה"ב, יורד ב-5.4%. גולדמן סאקס מאבד 5.6%, וג'יי.פי מורגן יורד ב-3.2%.
ltbgt
הקמעונאיות מצליחות בעסקים
lt/bgt
ענקית הקמעונות וול מארט (סימול WMT) דיווחה היום על רווח של 45 סנט למניה, לעומת תחזיות של 44 סנט למניה, ומנייתה עולה ב-2.7%. ענקית קמעונות נוספת, הום דיפו (סימול HD), עמדה בתחזיות האנליסטים, ועולה ב-3.2%.
lt/pgt

ltpgt
וורנר ברדרס, חטיבת הסרטים של AOL -טיים וורנר 10003651-MRQ בחרה בקוקה קולה כשותפה היחידה לקידום מכירות הסרט "הארי פוטר ואבן החכמים", כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל". גורמים מקורבים מסרו כי קוקה קולה תשקיע כ-150 מיליון דולר בשיווק הסרט. מניית קוקה קולה עולה ב-0.2%. מניית AOL נופלת ב-6%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully