וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא חברת האינטרנט היפאנית היקרי טסושין ישקיע מכספו הפרטי כדי למנוע התמוטטותה

3.3.2001 / 18:53

היקארי טסושין איבדה 99% מערכה במהלך השנה האחרונה; מתכוונת להנפיק מניות חדשות בסכום של 10 מיליארד ין במחצית השנייה של השנה

סן חוזה מרקיורי
ltpgt
נשיא חברת האינטרנט היפאנית היקארי טסושין אמר היום כי הוא ישקיע מכספו הפרטי על מנת למנוע את התמוטטות החברה, שמצבה הכלכלי מסמל את סיכוני "הכלכלה החדשה" ביפאן.
lt/pgt

ltpgt
יאסומיטסו שיגטה אמר שמאז ספטמבר הוא עובד ללא משכורת, והוסיף שהוא ישקיע 10 מיליארד ין (86.16 מיליון דולר) מכספו הפרטי על מנת להציל את החברה שאיבדה 99% מערכה בשנה האחרונה. כספו הפרטי של שיגטה אמור לכסות על חובות קיימים ואג"ח של החברה. "אני אעשה כל שדרוש", אמר שיגטה לעיתונאים. "אני לא מתכוון להתפטר".
lt/pgt

ltpgt
היקארי, לשעבר יבואנית ומשווקת מובילה של טלפונים סלולריים, צפויה לרשום הפסד שנתי לראשונה מאז הנפקתה ב-1996. היקארי מסרה שהיא מצפה לרשום הפסד של 263.9 מיליון דולר עבור השנה שתסתיים באוגוסט, לעומת תחזיות קודמות לרווח של 31.3 מיליון דולר. החברה הוסיפה שהשנה לא יחולק דיווידנד, לעומת דיווידנד של 40 סנט למניה בשנה הקודמת.
lt/pgt

ltpgt
למרות נחישותו של שיגטה, מצבה הכלכלי של היקארי, פעם משקיעת אינטרנט מוצלחת ובין 10 החברות המובילות ביפאן, ממשיך להידרדר מאז תחילת נפילת מנייתה בפברואר 2000.
ltbrgt
lt/bgtהגרוע ביותר מאחורינוltbgt
מניית היקארי נפלה מיד לאחר פרסום ההודעה, לאחר שהושעה המסחר בה בבורסת טוקיו בבוקר, וסגרה בירידה של 5.76%. היקארי מסרה שהיא תנפיק מניות חדשות בסכום של 10 מיליארד ין במחצית השנייה של השנה. מניות אלו יירכשו ע"י שיגטה על מנת לכסות על חובות חדשים שתאריך פרעונם מתקרב.
lt/pgt

ltpgt
סמנכ"ל היקארי, קוניהיקו יוגו, אמר שהיקארי התגברה על בעיותיה ועכשיו תתחיל לעלות; שיגטה, לעומתו, טען כבר לפני 4 חודשים שהגרוע ביותר כבר מאחורינו. אך אנליסטים ומנהלי קרנות עדיין מזהירים. הירומי אייב, אנליסט ממורגן סטנלי, אמר שלאחר שהיקארי דיווחה על הפסדיה הוכחה חולשתה. יושינובו מוראוקו, מנהל קרן השקעות ב-DLIBJ, אמר שעדיין אין להשקיע בהיקארי. "ההודעה מהווה פגיעה קשה בנתוני היסוד של החברה. למרות שקשה להאמין שאפשר להמשיך לרדת, קשה יותר להמליץ לקנות אותה", אמר מוראוקו.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully