וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרירות תעשה לכם טוב בלב

רויטרס

28.8.2003 / 0:06

חוקרים שהשוו בין שוקולד חלב למריר קבעו: המריר בריא יותר ומקטין הסיכוי ללקות במחלת לב; משתתפי הניסוי "נדרשו" לבלוע 300 גרם שוקולד ביום

חובבי השוקולד המריר היו תמיד מיעוט איכותי מול חובבי השוקולד חלב. מחקר חדש מגלה כי ייתכן שהם גם בריאים יותר בגלל העדפותיהם. אכילת שוקולד מריר מעלה את רמת נוגדי החמצון בדם – המפחיתים את הסיכויים ללקות במחלות לב.

החוקרים, מהמכון לתזונה ברומא שבאיטליה, שמחקרם שהתפרסם בכתב העת "נייצ'ר", גילו כי העלייה ברמת נוגדי החמצון בדם היא נמוכה בהרבה אחרי שאוכלים שוקולד חלב, או אפילו כשאוכלים את שני סוגי השוקולד ביחד. הסיבה המדויקת לתופעה אינה ברורה לגמרי, אך ייתכן שהחלב מתנגש עם ספיגת נוגדי החימצון מהשוקולד.

החוקרים נעזרו ב-12 מתנדבים ש"נדרשו" לאכול בכל יום מאה גרם שוקלוד מריר, מאה גרם שוקולד חלב ו-100 גרם של שני הסוגים ביחד או 200 גרם של שוקולד חלב. בדיקות דם שנערכו שעה אחרי שהנבדק אכל שוקולד מריר הראתה עליה משמעותית ברמת נוגדי החימצון בדם.

המדענים אומרים כי ממצאיהם מעלים את האפשרות כי עוד מוצרי מזון יכולים להעלות את מאזן נוגדי החימצון בגוף. המשתתפים במחקר הביעו, סביר להניח, נכונות להשתתף בניסויים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully