וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנו שחבל על המאמצים שמכוונים להשבחת נטגארד", מסביר יו"ר לנאופטיקס, את סגירת החברה הבת

3.3.2001 / 18:53

נטגארד תיסגר שלושה חודשים לאחר שמאיר בורשטיין הכחיש כי החברה מתכננת להפסיק את פעילותה; לנאופטיקס נשארת ללא כל פעילות פרט להחזקה באיזיצ'יפ

גתית פנקס
ltpgt
למרות שלפני שלושה חודשים שידר מאיר בורשטיין, יו"ר חברת לנאופטיקס , אופטימיות רבה מהחברה הבת (90%) נטגארד והכחיש כי לנאופטיקס מתכוונת לסגור את פעילותה של החברה, היום מתברר כי המציאות הוכיחה אחרת, וגם חברת נטגארד הצטרפה למועדון ההולך וגדל של חברות סטארט אפ שנסגרות.
lt/pgt

ltpgt
"אנחנו מתכוונים להשביח את נטגארד, ולא לוותר עליה או למכור אותה", כך אמר לנו בזמנו בורשטיין. אך היום, הוא כבר מדבר בטונים אחרים. "נתנו למועצת המנהלים שלנו לקבוע, ומאחר ונטגארד ייצרה עבורנו הפסדים גדולים, לא יכולנו לאפשר לה להמשיך. אנחנו לא יכולים להיצמד למודל עסקי מסוים בכוח, גם כאשר רואים שהוא אינו מצליח", הסביר.
lt/pgt

ltpgt
בורשטיין אף אמר לנו היום, כי לנאופטיקס אפילו לא ניסתה להוביל גיוס פרטי לחברת נטגארד, כפי שהתכוונה לעשות בתחילת השנה. "לא היה טעם. ראינו שנטגארד לא תצליח בחיים להגיע לשוויים של איזיצ'יפ, והבנו שחבל על המאמצים שמכוונים להשבחת נטגארד", הוא אומר.
lt/pgt

ltpgt
בורשטיין הוסיף ואמר כי לנאופטיקס תשנה את המיקוד שלה לשוק המעבדים, דרך ההחזקה בחברת איזיצ'יפ, וכי היא תנסה לשפר כך את הערך לבעלי מניותיה. "השוק לנטגארד לא המריא, והבנו שלא ניתן לממן יותר פעילות זו", אמר. לנאופטיקס הודיעה היום כי היא תמשיך לתמוך בבסיס הלקוחות הקיים של נטגארד, הכולל כ-6,000 לקוחות.
lt/pgt

ltpgt
ובורשטיין יודע מדוע הוא שם את כל הביצים בסל אחד - איזיצ'יפ. "נראה שזו בהחלט הגדרה נכונה", הוא אומר "אנחנו אכן מתכוונים להפנות את כל המאמצים שלנו לכיוון פיתוחה של איזיצ'יפ, וגם הכסף של לנאופטיקס בקופה מיועד להוצאה אל הפועל של כוונה זו". את הרבעון הרביעי סיימה לנאופטיקס עם כ-30 מיליון דולר בקופה, ובורשטיין אומר כי בין השאר, החברה תשתמש בכסף כדי לפתוח את הסניף החדש של איזיצ'יפ בארה"ב, שיסייע לה "להתקרב ללקוחותיה".
ltbgt
נטגארד גרמה ללנאופטיקס להפסד של 6.25 מ' ד' ב-2000
lt/bgt
לנאופטיקס עצמה, שהוקמה ב-1990, עוסקת בשיפור תעבורת נתונים ברשתות תקשורת. עם זאת, את הצמיחה שלה תלתה עד כה בחברה הבת, נטגארד, המתמחה בפיתוח תוכנות של ניהול ואבטחת מידע, ובחברה הבת הנוספת, איזיצ'יפ, בה היא מחזיקה כ-57%.
lt/pgt

ltpgt
סמנכ"לית הכספים של לנאופטיקס, עידית פרידמן, הסבירה היום כי את כל ההכנסות, ההוצאות וההפרשות בנטגארד, מכל הסעיפים בדו"חות (ובכלל זה, מחקר ופיתוח, הוצאות הנהלה וכלליות), רשמה לנאופטיקס כהפסדים בתוצאותיה הכספיות לשנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
וכך, ברבעון הרביעי של 2000 ההפסדים בגין נטגארד הסתכמו ב-2.74 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסדים בסך של 930 אלף דולר שנגרמו ללנאופטיקס בגין נטגארד ברבעון הרביעי של 1999. בשנת 2000 כולה, נטגארד גרמה ללנאופטיקס להפסדים לא קטנים בכלל, של 6.25 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
לדברי הנהלת לנאופטיקס, איזיצ'יפ הצליחה להגיע לכמה אבני דרך במהלך השנה, וביניהן הוספת מספר לקוחות חדשים, הנמצאים כעת בשלב אלפא. כמו כן, החברה הצליחה לגייס 27.5 מיליון דולר מגודלמן סאקס, אייפקס, תמר ויבמ האמריקאית, שמחזיקה בכ-5% מהון מניות איזיצ'יפ. לדברי הנהלת לנאופטיקס, איזיצ'יפ, שמנוהלת על ידי אלי פרוכטר, עדיין מתכננת להוציא אל הפועל את כוונתה לצאת להנפקה ציבורית בשנת 2002.
lt/pgt

ltpgt
"כיום לנאופטיקס זה בעצם איזיצ'יפ", אומר בורשטיין, למרות שלנאופטיקס עדיין מייצרת את מוצרי ה-Legacy שלה. "אנחנו כיום בהליך של סגירת נטגארד, והתמקדות מוגברת באיזיצ'יפ", הוא מסביר "וכרגע אין לנו כוונות רכישה של חברות נוספות". עם זאת, בורשטיין אינו פוסל את האפשרות כי בטווח הרחוק תבקש לנאופטיקס לצמוח באמצעות גידול חיצוני.
lt/pgt

ltpgt
בתוך כך, לנאופטיקס פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של השנה ול-2000 כולה, מהן עולה כי הכנסותיה הסתכמו ב-700 אלף דולר ברבעון - ירידה של 36% מהרבעון המקביל. הפסדיה התפעוליים של החברה העמיקו ל-337 אלף דולר וזאת בהשוואה להפסדים של 54 אלף דולר ברבעון המקביל. גם ההפסדים הנקיים גדלו, ולנאופטיקס מדווחת על הפסד של 3.08 מיליון דולר ברבעון, או 42 סנט למניה, וזאת בהשוואה להפסד נקי של 984 אלף דולר בלבד או 15 סנט למניה בתקופה המקבילה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully