וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות האופטיקה והמחשבים האישיים גוררות את הנאסד"ק לירידות של יותר מ-2%

3.3.2001 / 18:53

לנאופטיקס נופלת בכ-12% בתגובה לדו"חות המאכזבים וסגירת החברה הבת נט-גארד; קמטק יורדת ביותר מ-10% על אף דו"חות חיוביים לרבעון

גיא ימין
ltpgt
המשך הירידות במניות הטכנולוגיה וחולשה של המדדים המובילים מאפיינים את מהלך המסחר עד כה. נתונים פיננסיים והערכות אנליסטים מספקים סיבות לדאגה למכביר, והעובדה שההערכות סותרות זו את זו רק מוסיפה לתחושת חוסר הוודאות השוררת בשוק.
lt/pgt

ltpgt
תחושה זו מיתרגמת עתה לירידה של 2% בנאסד"ק, לאחר שכבר נפל ביותר מ-3%, והגיע קרוב לערך הנמוך ביותר שלו מאז תחילת השנה.
lt/pgt

ltpgt
מניות סקטור האופטיקה מובילות את הדרך למטה גם היום, לאחר שבבית ההשקעות ליהמן ברדרס חתכו את התחזיות של חברת הרכיבים האופטיים, JDS יוניפייס (סימול JDSU) וחברות אחרות בתחום. בעקבות זאת נחתכת מניית JDS, ספקית ציוד הסיבים האופטיים לתקשורת הגדולה בעולם, ב-7%. נורטל 10003649-MRQ בולטת אף היא בירידות, של כ-5%, לאחר שהזהירה ביום חמישי האחרון מפני הפסד ברבעון הראשון.
lt/pgt

ltpgt
מניות ציוד המחשבים נפגעו מדו"ח שפירסם בית ההשקעות סלומון סמית ברני, בו חזר על המלצתו להפחית את משקלן של החברות בסקטור, לעומת משקלן הכולל במדדים. HP (היולט פאקרד) רושמת ירידה של 6%, ויצרנית המחשבים האישיים DELL (דל) מאבדת 5.3%.
lt/pgt

ltpgt
מדד הדאו ג'ונס מצליח אך בקושי לשמור את הראש מעל למים, בעקבות דו"חות חיוביים מכיוונן של הקמוניות וול מארט (WMT) והום דיפו (HD), ורושם עתה עלייה מינורית של 0.1%. וול מארט דיווחה על עלייה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל, והחברה מצפה להמשך המגמה החיובית לאור ההורדות הצפויות במסים, והשיפור הצפוי במזג האוויר.
lt/pgt

ltpgt
במהלך השבוע הקרוב לא צפויים להתפרסם מדדים כלכליים משמעותיים פרט, למדד המחירים לצרכן לחודש ינואר (CPI) שיפורסם מחר. העיניים יהיו נשואות למדד זה, לאחר העלייה המפתיעה של 1.1% שרשם מדד המחירים ליצרן (PPI) ביום שישי האחרון.
lt/pgt

ltpgt
עלייה זו של המדד, הגבוהה ביותר זה עשור, היתה בין הגורמים לירידות החדות שרשמו מניות הטכנולוגיה ביום שישי האחרון. ההערכה היא כי העלייה החדה במדד המחירים ליצרן תחתום את הגולל על האפשרות להורדת ריבית מצד הבנק המרכזי, עוד לפני פגישת השווקים הפתוחים שיקיים בסוף חודש מארס.
ltbgt
הדו"חות של לנאופטיקס שולחים את המניה לירידות
lt/bgt
במניות הישראליות נרשם מסחר תנודתי עם נטייה לירידות שערים. מרכזות עניין מניות החברות שפירסמו דו"חות רבעוניים היום.
lt/pgt

ltpgt
התוצאות הכספיות שפירסמה היום חברת לנאופטיקס לא מתקבלות בשעה זו בעין יפה על ידי המשקיעים, ששולחים את המניה לירידה של 11.7% למחיר של 12.3 דולר. החברה דיווחה היום על הכנסות של 700 אלף דולר בלבד - ירידה של כ-35% מתוצאות הרבעון המקביל. הפסדיה של החברה למניה הסתכמו ב-45 סנט, העמקה של הפסדי הרבעון המקביל, שהיו 15 סנט.
lt/pgt

ltpgt
גם הודעתה של החברה בדבר סגירתה של החברה הבת (90%) שלה, נט-גארד תורמת למסע הירידות של המניה. בלנאופטיקס נימקו את סגירת נט-גארד בהפסדים של 6.25 מיליון דולר שיצרה לה במהלך 2000.
lt/pgt

ltpgt
חברת קמטק , המתמחה במערכות בדיקה אופטיות למעגלים מודפסים, אף היא פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות, ועל אף התמונה האופטימית שאלו מציגות, מאבדת המניה כעת 10.2% למחיר של 7.7 דולרים. החברה הודיעה היום כי מכירותיה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-16.1 מיליון דולר, עלייה של יותר מ-100% מהרבעון הקודם, ושל 7% מהרבעון מהמקביל.
lt/pgt

ltpgt
תוצאות אלה הן גבוהות מההערכות של בית ההשקעות אופנהיימר, למכירות של 15.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי. החברה דיווחה על רווחים נקייים של 3.6 מיליון דולר, 16 סנט למניה (על בסיס דילול מלא), בדומה לרבעון השלישי של השנה, ובהתאם להערכות האנליסטים. קמטק מחזיקה בנתח שוק של 18% בייצור מערכות אופטיות אוטומטיות למעגלים מודפסים, שנייה רק לאורבוטק , שלה כ-70% מהשוק.
ltbgt
סאפיינס עולה לאחר חתימת חוזה ב-2.75 מיליון דולר
lt/bgt
מי שעולה על רקע הדו"חות הצפויים היא אינדיגו , שתפרסם את תוצאותיה לרבעוןן הרביעי לאחר המסחר היום. אינדיגו מטפסת ב-9.5% למחיר של 6.1 דולרים, ורושמת בכך עלייה מצטברת של כ-70% מאז תחילת השנה.
lt/pgt

ltpgt
גילת תקשורת מאבדת 11.6% למחיר של 2.4 דולרים. היום דיווחה גילת כי החברה הבת שלה, Mentergy, המספקת פתרונות לימוד ברשת האינטרנט, עברה רה אירגון, ויצרה שתי חטיבות חדשות. האחת תעסוק במתן שירותי ייעוץ ופיתוח, והשנייה תספק מוצרים ללימוד מרחוק, כמו פלטפורמות הלימוד בטלוויזיה ובמחשבים האישיים.
lt/pgt

ltpgt
מניית אי.סי.איי עולה כעת ב-4.1% למחיר של 11.2 דולר. החברה דיווחה היום על פרידתה הרשמית מחברת אנאוויס, חטיבת הטרנספורט לשעבר של אי.סי.איי, שתתמקד במוצרים ושירותים לניהול רוחב פס ברשתות תמסורת. החברה מייצרת מערכות Cross-Connect ומערכות אחרות לניהול רוחב פס, המאפשרות לספקי התקשורת המרה של רוחב פס גולמי לשירותים מקצה לקצה.
lt/pgt

ltpgt
גם ספיאנס בולטת בעליות של 8.8% למחיר של 1.2 דולרים, בעקבות ההודעה על חתימת חוזה בשווי של 2.75 מיליון דולר עם חברת פנסוניק UK.
lt/pgt

ltpgt
עוד בולטות: קומטאץ' נופלת ב-16.6% למחיר שפל של 1.3 דולרים, ונפילה של כ-65% מתחילת החודש; נקסוס 10003229-MRQ שמאבדת 15.4% למחיר של 0.9 דולרים, על אף הידיעה בדבר חוזה של 1.5 מיליון דולר עם חברת עדן טלקום אותה פירסמה אתמול; וקומברס שרושמת ירידה של 8.6% למחיר של 95 דולרים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully