וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ערפאת חייב לזוז הצידה

28.8.2003 / 0:01

סגן שר החוץ ארמיטאז' דורש מיו"ר הרשות להעביר השליטה בגופי הביטחון לאבו מאזן; ביום שני הצבעת אמון בממשלה הפלסטינית

ארה"ב דורשת מיו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, להעביר לראש הממשלה, אבו מאזן, את כל הסמכויות הביטחוניות. בקול ישראל דווח שסגן שר החוץ, ריצ'ארד ארמיטאז', חזר אמש על הדרישה כי ערפאת יוותר על השליטה בחלק ממנגנוני הביטחון ויעבירם לאבו מאזן ולשר הממונה על הביטחון, מוחמד דחלאן. "ערפאת חייב לזוז הצידה כדי שהשלום עם ישראל יושג", דרש סגן השר. יו"ר הרשות אינו מוכן לוותר על השליטה בגופים כמו כוח 17, הביטחון הלאומי, הביטחון הכלל והמודיעין הצבאי.

בראיון שנתן ארמיטאז' בארה"ב, אמר כי ראש הממשלה, אריאל שרון, היה מאופק מאוד בתגובתו לפיגוע ההתאבדות בירושלים בשבוע שעבר. לדבריו, "מר ערפאת מראה שהוא פועל נגד האינטרסים של העם הפלסטיני ונגד פתרון שתי המדינות".

יאסר ערפאת קרא אתמול בצהריים לארגוני הטרור לחדש את הפסקת האש שהופסקה בשבוע שעבר, בעקבות ההתנקשות בבכיר החמאס, אסמעיל אבו שנב. בהודעה שפורסמה על ידי משרדו של ערפאת נאמר, כי הוא "קורא לכל החזיתות הפלסטיניות להצהיר מחדש על מחויבותם להפסקת האש, כדי לתת הזדמנות למאמצי השלום הבינלאומיים ליישם את מפת הדרכים, שישראל מסרבת ליישם".

אבו מאזן פיטר מקורבו של ערפאת

כתב "הארץ", ארנון רגולר, מוסיף:

ראש הממשלה אבו מאזן, זימן ליום שני הקרוב כינוס של המועצה המחוקקת הפלסטינית, והוא ביקש לקיים בה הצבעת אמון בממשלתו. ההצבעה תתקיים בצל מתיחות קשה בינו ובין יאסר ערפאת, שמקורביו כבר פועלים זה מספר שבועות כדי לגרום להפלת הממשלה. לערפאת הסמכות לפטר את אבו מאזן אם ירצה בכך, אך הוא מעדיף שהדבר יתבצע בהצבעה במועצה.

עד כה לא ברורים יחסי הכוחות בתוך המועצה, אך הביקורת על אבו מאזן וממשלתו מתגברת. מאות תומכי ערפאת ערכו תהלוכה ברמאללה בה קראו להתפטרות אבו מאזן והניפו שלטים שהגדירו אותו ואת מוחמד דחלאן, כ"משת"פים אמריקאיים".

מנגד ביצע אבו מאזן מהלך נוסף כדי לנסות לחזק את ממשלתו כשפיטר את מקורבו של ערפאת, עזיז אבו שריעה, מראשות "לשכת הפקידים", משרה רבת עוצמה האחראית למינויים בשירות הציבורי הפלסטיני. נגד אבו שריעה הפועל מטעם ערפאת הצטברו מאות תלונות על מינוי מקורבים. אבו מאזן שמינה במקומו את סחר בסיסו, תושב אזור חאן יונס, ביצע את המהלך כדי להדגיש את הרפורמות שביצעה ממשלתו.

ליד קבר רחל בבית לחם נורה אתמול למוות פלסטיני שניסה לדקור חיילי מילואים. החיילים מסרו כי הפלסטיני התקרב לאחד מהם כשבידו סכין שלופה. החייל הצליח להדוף את המחבל ולירות בו למוות.

טיל קסאם נחת אתמול בבוקר באחד היישובים בחבל אשכול שבנגב המערבי. הטיל התפוצץ ליד בית הקברות של היישוב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשעות הערב נורו מספר פצצות מרגמה וטילים נגד טנקים לעבר נווה דקלים שבמרכז הרצועה - אין נפגעים.

מופז ביטל מפגש ח"כים מהשמאל עם דחלאן

שר הביטחון, שאול מופז, החליט שלא לאפשר את קיום הפגישה שתוכננה למחר במחסום ארז בין ראשי "קואליציית השלום", לבין הממונה על הביטחון ברשות הפלסטינית, מוחמד דחלאן. בפגישה שנועדה להחלפת דעות, היו אמורים להשתתף בין היתר חברי הכנסת קולט אביטל, אופיר פינס, אבשלום וילן ואילן ליבוביץ, וכן החכי"ם לשעבר, יוסי ביילין ומוסי רז, ומזכ"ל 'שלום עכשיו' יריב אופנהיימר.

רז ואופנהיימר אמרו בתגובה כי הצעד "מהווה פגיעה חמורה בזכויות דמוקרטיות בסיסיות של חברי כנסת ואישי ציבור". הם מגדירים אותו כ"בלתי סביר בצורה קיצונית" ומאיימים לעתור לבג"ץ, אם לא יבוטל האיסור בתוך 48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully