וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק לו מתוק

3.3.2001 / 18:53

בבית חולים איכילוב החלו לטפל בכאבי תינוקות וילודים בתמיסת סוכר; הסוכר מפחית את משך הבכי ומוריד את דופק הלב; מומחה: "אי התנגדות תינוקות לטיפול לא אומרת שלא כואב להם"

מאת מוטי גל

שיטה חדשה להקלת כאב בילודים הוכנסה לאחרונה לשימוש בפגייה ובמחלקת הילודים של בית החולים "ליס" ליולדות, שבמרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. השיטה מבוססת על מתן סוכר מומס במים לפגים ותינוקות מספר דקות לפני ביצוע הליכים פשוטים כגון מתן חיסונים וזריקות, לקיחת דם, החדרת עירוי וניקור מתני. השיטה מבוססת על שורת מחקרים שנערכו בעולם, המצביעים על ירידה בביטוי כאב אצל ילודים, שקיבלו סוכר לפני שעברו פעולה כואבת.

אחד המחקרים עליו מבוססת השיטה נערך בבית החולים לילדים בעיר לידס שבאנגליה. במחקר נבדקו 60 ילודים שחולקו בין 4 קבוצות: האחת קיבלה מים והשלוש האחרות קיבלו תמיסת סוכר בריכוזים שונים. החוקרים ביצעו דקירה לשם לקיחת דם בכל אחד מהילודים, ואז בדקו את קצב הלב ומשך הבכי. הם גילו משך בכי קצר יותר ועליה מתונה יותר בדופק בקבוצת הילודים שקיבלה תמיסת סוכר של 25-30 אחוז.

דוברת המרכז הרפואי בתל אביב, אביבה שמר, מסרה לוואלה! חדשות כי בבית החולים "ליס" ליולדות ניתנת לילודים תמיסה מרוכזת של סוכר בכמות של מספר טיפות, לפי משקל הילוד, באמצעות מזרק לתוך הפה או באמצעות מוצץ הטבול בתמיסה. הכנת התמיסה מתבצעת אחת ליום ב"מטבח החלב" שבמחלקת היילודים, על ידי המסה של סוכר בתוך מים מזוקקים, וניתנת על ידי האחות מספר דקות לפני ביצוע הפעולה.

"קשה להאמין שעד לפני שנים לא רבות בוצעו פעולות ניתוחיות בתינוקות ופגים מבלי לבצע פעולות מאלחשות קודם לכן", אמר מנהל היחידה לטיפול נמרץ בפג ובילוד, ד"ר שאול דולברג, "קודם היתה סברה מוטעית לפיה אי התנגדותם של ילודם לפעולה רפואית מעידה על כך שהיא אינה כואבת. אנו חייבים כרופאים ואחיות לעשות כל מאמץ להפחתת תחושת הכאב של תינוקות ופגים".


0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully