וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפאת קרא לארגוני הטרור לחדש הפסקת האש

רויטרס

27.8.2003 / 16:19

בהודעה שפרסם יו"ר הרשות, הוא קרא לתת הזדמנות למאמצי השלום הבינלאומיים; גורמים מדיניים: אם תיפול ממשלת אבו מאזן לא נדון עם ערפאת או שלוחיו

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, קרא בצהריים לארגוני הטרור לחדש את הפסקת האש שהופסקה בשבוע שעבר, בעקבות ההתנקשות בבכיר החמאס, אסמעיל אבו שנב.

בהודעה שפורסמה על ידי משרדו של ערפאת, נאמר כי הוא "קורא לכל החזיתות הפלסטיניות להצהיר מחדש על מחויבותם להפסקת האש, כדי לתת הזדמנות למאמצי השלום הבינלאומיים ליישם את מפת הדרכים, שישראל מסרבת ליישם".

מוקדם יותר אמר ערפאת כי הוא מוכן לנקוט צעדים נגד קבוצות חמושות אם ישראל תפסיק את התקפותיה. עם זאת, הוא אמר כי לא יסתכן במלחמת אזרחים. ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, כינס בצהריים את שריו בעזה. אבו מאזן ביקש רשמית מיו"ר הפרלמנט, אבו עלא, לזמן דיון בפרלמנט כדי לקבל אמון מחודש בממשלתו. מועד הדיון טרם נקבע. מאוחר יותר אמור אבו מאזן להיפגש בעזה עם ראשי הארגונים הפלסטיניים, אך עדיין לא ידוע אם נציגי החמאס והג'יהאד האיסלמי יגיעו לפגישה.

גורמים מדיניים אמרו לקול ישראל שאם תיפול ממשלת אבו מאזן בהצבעת אי אמון, ישראל לא תישא ותיתן עם שום ממשלה שערפאת או שלוחיו יהיו השולטים בה.

ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

בימים האחרונים, בצל איום פלישה ישראלית לעזה והמשך ההתנקשויות, המנגנונים שבשליטת ערפאת פועלים נגד החמאס והג'יהאד האיסלאמי, בין השאר בהוראות למגנון הביטחון הלאומי למנוע ירי מרגמות ורקטות בעזה והוראה לחקור תנועות בחשבונות בנק של החמאס. המנגנונים בשליטה ישירה של השר האחראי לענייני ביטחון, מוחמד דחלאן, הסתפקו בינתיים בפעולת ראווה אחת נגד מנהרות ברפיח ולאחר מכן פעילותם נפסקה.

פלסטיני חמוש בסכין נורה למוות בבית לחם

כוח צה"ל ירה בצהריים למוות בפלסטיני ליד קבר רחל בבית לחם. החיילים מסרו כי הפלסטיני התקרב לאחד מהם כשבידו סכין שלופה. החייל הצליח להדוף את המחבל ולירות בו למוות.

טיל קסאם נחת הבוקר באחד היישובים בחבל אשכול שבנגב המערבי. הטיל התפוצץ ליד בית הקברות של היישוב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בכירים במערכת הביטחון אמרו הבוקר בעקבות ניסיון ההתנקשות הכושל אמש בעזה כי צה"ל ימשיך לפגוע בפעילי טרור. לדברי הבכירים, אין מדובר בפעולות לצורך ענישה, אלא בפעילות סיכול נגד מתכנני פיגועים. בפעולה אמש נהרג פלסטיני בן 65, ו-20 פלסטינים נוספים נפצעו, בהם ארבעה ילדים.

צה"ל הסיר הבוקר את הכתר מעל הערים יריחו ובית לחם, ופתח את מעברי הסחורות בסמוך לערים בגדה המערבית, שהיו סגורים בשבוע האחרון. בנוסף, תתאפשר היום הגעת פועלים פלסטינים לאזורי תעשייה בתחומי השטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully