וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לחם? תאכלו דולרים

יאיר

27.8.2003 / 9:40

יאיר קורא למדינת ישראל להתנתק מהתלות הכלכלית בארה"ב ולהתחיל לחמול על אזרחיה

שר האוצר מטיף לנשים החד הוריות שתצאנה ממעגל הקצבאות למעגל העבודה, אך מדינת ישראל מקבלת בעצמה נדבות וקצבאות בדמות הערבויות האמריקאיות. האוברדראפט הפרטי שלנו גדל עקב המצב הכלכלי והריביות הרצחניות של הבנקים, אך בד בבד הולך וגדל גם הגירעון הלאומי ולצערי לא מהסיבות הנכונות (שהן השקעה בתשתיות לאומיות).

אם ביבי אינו מיישם את "נאה דורש נאה מקיים" ברמה הלאומית. כנראה שיש מי שחושב באוצר שהערבויות האמריקאיות הן הכרח שלא ניתן לוותר עליו. לכן יש לבחון מיהם הנהנים האמיתיים מהערבויות האמריקאיות.

לכאורה כל עם ישראל נהנה: רמת המחיה עולה, רבים מאיתנו נוסעים בשתי מכוניות, לכולנו יש טלפונים סלולאריים (אפילו לויקי) וכל זאת בזכות הערבויות האמריקאיות, זה מה שמכרו לנו עד היום והאמנו.

והאמת המרה: מי שנהנה בעיקר מהערבויות הם שלושה סקטורים בחברה הישראלית-
1) העשירים מאד- בזכות הערבויות האמריקאיות יש יותר כסף לממשלה, הון ושלטון זהו תבשיל נהדר יש יותר כסף, ניתן לתת הטבות מפליגות לבעלי ההון , כגון מענקים עבור עבודות מועדפות לחיילים משוחררים , מי מרוויח מאותן עבודות מועדפות האם אלו החיילים המשוחררים? בחלומות, בעלי תחנות הדלק, בתי המלון, חברות האבטחה הם המרוויחים האמיתיים. למה צריך לקבל שכר מינימום בתחנת דלק? אין לכם עובדים? מסריח וקשה לעמוד כל היום? תעלו את השכר ואל תתנו מענק מכספי משלם המיסים ומכספי מהערבויות. מי אישר לקבלנים להעסיק משך שנים עובדים זרים בשכר רעב ובעצימת עין ללא שום תנאים וביטוח הולם ובכך פגע לא רק בעובדים הזרים אלא גם בעובדים הישראלים? השלטון !
2) העניים מאד – בזכות הקצבאות האמריקאיות אכן יש כסף רב יותר לממשלה ולעוגת התקציב, מכאן שיש כסף רב יותר לממן את הקצבאות עבור העניים והנזקקים, מהם כאלו שבאמת איתרע מזלם ולא שפר גורלם ומהם מתחזים ובטלנים (ואני מקווה שאינם רבים כפי שאומרים). כיוון שבעת מיתון עמוק המשק מתכווץ, יש פחות תשלומים ממיסים ולכן חלק מהערבויות ממומשות לצורך תשלומי קצבאות ושאר השקעות שהמדינה נדרשת להם, כגון תשתיות, כמובן שרק השקעות שלא נוגדות את העקרונות של הקונגרס האמריקאי, כסף מהערבויות לא ילך להשקעה בשטחים ולכן הוא ילך להשקעה באופקים, וכפי שכתבתי בעבר כסף הוא רק כסף, העברת כסף למקום אחד מפנה כסף למקום אחר.
3) עובדי המדינה- תקציב המדינה גדל , בתקציב הביטחון למשל מושקעים כספים רבים מכספי הערבויות בשל הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, יש כסף לשלם לאנשי קבע ולתעשייה הצבאית , כספים מושקעים בפיתוח אמצעי לחימה בפיקוח אמריקאי צמוד ובעידודם, עד שמגיע השלב בו ישראל מעוניינת גם למכור את הלביא או הפאלקון ולהרוויח באמת כסף, כאן נגמר העידוד ומתחילה ההשתלטות .
והכי חשוב עיקר תקציב הביטחון מוקדש למשכורות ואלו לא משכורות הצבא הסדיר.

האחרונים שמרוויחים הם האמריקאים. כיצד זה ייתכן שנותן המתנות מרוויח? ובכן, לא הכל מתנה, חלק גדול מהערבויות הן הלוואות ולכן הגירעון הלאומי גדל. מעבר לכך, זהו קולוניאליזם מודרני: בכספי הערבויות מחויבת מדינת ישראל לרכוש מוצרים אמריקאיים. לא לחינם הופכים הרכבים הצה"ליים לאמריקאיים, הרווח המידי הוא פרנסה לחברות האמריקאיות ולעובדים האמריקאים. מעבר לכך, כספי הערבויות יוצרים מחויבות ישראלית ולא לשווא יש כאלו הטוענים שהפכנו לרפובליקת בננות .

מעמד הביניים - שקרנו עלתה בבחירות האחרונות הוא המרוויח הכי פחות מהערבויות. אני מציע לשר האוצר נתניהו ולעם ישראל להשתחרר אט-אט מהתלות באמריקאים, לא ביום אחד ואף לא בעשור, אך זו צריכה להיות המגמה, כפי שויקי צריכה להשתחרר מהתלות בקצבה לא ביום אחד ואפילו לא בשנה.

יש לעבור להנהגת משק וכלכלה עצמאית ולא נתמכת ולהשבת הכבוד לאדם העובד (בכסף לא במילות עידוד). מדיניות כזו מיושמת על ידי מדינות המזרח הרחוק (טיוואן קוריאה יפן וכו') . מדינות אלו על כלכלתן המתעצמת הן האיום האמיתי על כלכלת ארה"ב השבעה והאטומה.

שמי יאיר אני בן 27 בעל תואר במתמטיקה ומדעי המחשב, קצין בעבר וחולה סרטן בהווה ולמרות הכל אוהב אני את המדינה אהבה עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully