וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אינווסטק כללי מוריד תחזית הצמיחה של המשק השנה ל-3.5%

3.3.2001 / 18:53

לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 5%; כלכלני הבנק צופים כי הכלכלה הישראלית תפתיע בעמידות שלה ותמשיך לנהל פעילות כלכלית נורמלית

ליאור כגן

כלכלני בנק אינווסטק כללי מורידים את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי ב-2001 מרמה של 5% לרמה של 3.5% בלבד.

כלכלני הבנק כותבים כי הנזק שנגרם לענף התיירות והשירותים הנילווים הוא נושא מעורר דאגה, לא בגלל ההשפעה הישירה שלו על התמ"ג, אלא בגלל ההשפעה על ההשקעות העתידיות (ובכך על התמ"ג בעתיד).

להערכתם, השפעה זו תיצור קושי "למכור" את הכלכלה הישראלית למשקיעים זרים. כמו כן, כותבים הכלכלנים כי ייקח זמן עד שהנזק המצטבר, שנגרם בין היתר עקב המהומות בשטחים, יתוקן.

יחד עם זאת, להערכת כלכלני הבנק, הכלכלה הישראלית תפתיע בעמידות שלה אל מול המצב הגיאו-פוליטי, ביכולתה להמשיך ולנהל פעילות כלכלית נורמלית ולהמשיך ולהתחרות בשווקים העולמיים. הנחתם היא שהתסריט הגרוע ביותר - המשך הסלמה במצב עד כדי מלחמה אזורית כוללת, שתעצור את הפעילות הכלכלית במשק - לא יתממש.

תחזית כלכלני בנק אינווסטק כללי נשענת על ההנחות כי תחול התאוששות מהירה מן הצפוי בכלכלת ארה"ב, שהמסחר הבינלאומי יהיה חזק מהצפוי, ותימשך ההשקעה בטכנולוגיה ואימוץ מוצרים ושירותי טכנולוגיה. להערכתם, הגורמים הללו יתמכו בביצועיו של היצוא בישראלי בשיעור משביע רצון במבט קדימה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully