וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רבעון מאכזב לאלדין: רושמת הפסד תפעולי זה הרבעון הרביעי ברציפות

3.3.2001 / 18:53

החברה דיווחה על הכנסות של 11.8 מיליון דולר - ירידה של כ-15% לעומת הרבעון המקביל, ועל רווח של 2 סנט למניה - פחות מהתחזיות

גיא ימין
ltpgt
גם ברבעון הרביעי של 2000 לא מציגה חברת אבטחת התוכנה אלדין דו"חות מזהירים, ואף אינה עומדת בתחזיות הרווח הזהירות שנתנו לה האנליסטים. וגם ברבעון זה, כמו בשלושת הרבעונים האחרים של 2000, רושמת החברה הפסד תפעולי, הפעם בערך של כ-550 אלף דולר.
lt/pgt

ltpgt
בדו"חות שהתפרסמו היום מדווחת אלדין על הכנסות של 11.8 מיליון דולר - ירידה של כ-15% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. הרווח למניה שמציגה החברה מסתכם ב-2 סנט (לאחר דילול) - נמוך מהתחזיות של בית ההשקעות אופנהיימר והקונצנזוס בוול סטריט לרווח של 3 סנט למניה.
lt/pgt

ltpgt
נתונים אלה אומנם מצביעים על עלייה לעומת הרבעון השלישי, אז דיווחה החברה על הכנסות של 10.6 מיליון דולר והפסד של 7 סנט למניה, אך התוצאות השנתיות של אלדין ממחישות כי בכל הנוגע לרווחים - החברה לא רק דורכת במקום, אלא מתרחקת גם מהתוצאות של 1999.
ltbrgt
lt/bgtרווח של 12 סנט למניה ב-2000 לעומת 72 סנט בשנה הקודמת ltbgt
שורת ההכנסות בשנת 2000 מצביעה על דשדוש לעומת השנה הקודמת: אלו מסתכמות ב-44.3 מיליון דולר - ירידה קלה לעומת 1999. שורת הרווח התפעולי, לעומת זאת, היא שמצביעה על ההבדל המהותי לעומת השנה הקודמת: החברה רשמה הפסד תפעולי של 3.5 מיליון דולר ב-2000, לעומת רווח תפעולי של כ-1.8 מיליון דולר ב-1999. הביטוי לכך מצוי גם בשורת הרווח למניה, כאשר בשנת 2000 רשמה אלדין רווח של 12 סנט למניה (לאחר דילול), לעומת רווח של 72 סנט למניה ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
ברבעון הרביעי של 2000 יצרה אלדין בסיס לקוחות למפתח ה-eToken שפיתחה. מוצר זה משמש כאמצעי לאבטחת יישומים וגישה למחשב. כמו כן, שיגרה החברה גירסה מעודכנת למוצר ה-Privilege - מוצר תוכנה שנועד להגן מפני הפצת תוכנות ואפליקציות ברשת האינטרנט. עם זאת, לא הצליחה עדיין אלדין לתרגם את העסקות הללו למכירות מהותיות.
lt/pgt

ltpgt
בבית ההשקעות אופנהיימר העריכו במהלך הרבעון כי העיכוב בהשלמת הגרסאות המסחריות של מוצרים חדשים אלה והיעדרה של אסטרטגיית שיווק מתאימה היו בין הגורמים לכך שאלדין טרם הצליחה לצבור נתח שוק.
lt/pgt

ltpgt
"אלדין נפגעה מתנאי השוק הגלובליים, מחולשתו של היורו ומההאטה במכירות של המוצרים המסורתיים שלה, כמו ה-HASP למניעת גניבת תוכנות, אך התקדמה בשיתוף הפעולה לשיווק המוצרים החדשים", אמר היום ינקי מרגלית, נשיא ומנכ"ל אלדין.
lt/pgt

ltpgt
ספק אם התקדמות זו מנחמת את מי שהשקיע באלדין ב-2000: מחיר המניה היום משקף לחברה שווי שוק של כ-53 מיליון דולר - כ-10% בלבד משווי שוק של יותר מחצי מיליארד דולר בו עמדה בשיאה, לפני פחות משנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully