וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמטק צמחה ב-2000 ב-122%, והפתיעה לטובה בשורת ההכנסות לרבעון הרביעי; הרווח למניה - בהתאם לתחזיות

3.3.2001 / 18:53

אורבוטק, מתחרתה, דיווחה כי תוצאותיה ב-2001 יהיו נמוכות במעט מהתחזיות, וכעת נותר לראות מה יהיו הערכותיה של קמטק; קמטק אף הודיעה כי סמנכ"ל הכספים יעבור תפקיד

גתית פנקס
ltpgt
חברת קמטק , המתמחה בייצור מערכות לבדיקה של מעגלים מודפסים (AOI), פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2000 ולשנה כולה, מהן עולה כי היא הצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים הממוצעות.
lt/pgt

ltpgt
החברה דיווחה על הכנסות של 16.1 מיליון דולר ברבעון, הכנסות שיא עבורה, המייצגות צמיחה של 101% מהרבעון המקביל ושל 7% מהרבעון הקודם, הרבעון השלישי של השנה. האנליסט אלי אירני מבית ההשקעות אופנהיימר (CIBC) ציפה למכירות של 15.5 מיליון דולר בלבד, תחזית אותה הצליחה החברה לעקוף.
lt/pgt

ltpgt
גם ככל שיורדים למטה בדו"חות הכספיים של החברה, ממשיכה להתגלות תמונה אופטימית למדי. החברה דיווחה על שולי רווח גולמי של 54.9%, וזאת לעומת שולי רווח של 50.8% ברבעון המקביל, וזהה לשולי הרווח הגולמי ברבעון שעבר. רווחיה של קמטק הסתכמו בתקופה המדווחת ב-3.6 מיליון דולר - לעומת רווח של 784 אלף דולר ברבעון המקביל ושל 3.3 מיליון דולר ברבעון השלישי.
ltbgt
הרווח למניה – בהתאם לתחזיות
lt/bgt
בתרגום למניה, קמטק הצליחה לרשום רווח של 16 סנט למניה (על בסיס דילול מלא), בהתאם לתחזית הממוצעת בוול סטריט ובדומה לרווחיה של החברה ברבעון השלישי של השנה. מדובר בעלייה של 11 סנט למניה מהרבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
בבחינת שנת 2000 כולה, החברה מכרה ב-53.1 מיליון דולר - עלייה של 122.4% ממכירות השנה שקדמה לה. רווחיה השנתיים של קמטק היו 57 סנט למניה - עלייה משמעותית מאלה של שנת 1999, שהיו 4 סנט, וסנט אחד מעל לתחזית האנליסטים, שציפו לרווח של 56 סנט למניה. את הרבעון סיימה החברה עם 36.4 מיליון דולר בקופה.
lt/pgt

ltpgt
לא מכבר אמר ל-TheMarker.com משה עמית, סמנכ"ל לשיווק בינלאומי בחברה, כי יש סימנים מסוימים להאטה מכיוון הלקוחות המערביים של החברה, "אבל מוקדם לאמוד את ההשפעה עלינו בשלב זה". הוא הוסיף והסביר כי "אנשים הם זהירים היום, והחברות נוקטות גישה הססנית יותר". יצוין, כי גם חברת אורבוטק 10003158-MRQ, מתחרתה של קמטק, הנמיכה במעט את תחזיות הצמיחה שלה לרבעון הראשון של 2001, וכעת נותר לראות האם בשיחת הוועידה שתקיים קמטק בעוד שעה קלה, היא תעשה זאת אף היא.
ltbgt
בקמטק מרוצים מהצמיחה בשוק האסייתי
lt/bgt
רפי עמית, מנכ"ל קמטק, אמר בתגובה לדו"חות כי הוא מרוצה במיוחד מהצמיחה שהצליחה החברה לרשום מכיוון ה-AOI. "כמו כן, הצלחנו להמשיך את החדירה שלנו לשוק עם מוצרי ה-PCB שלנו (לוחות מעגלים מודפסים), הן באמצעות מכירות נוספות ללקוחות קיימים והן מכיוון לקוחות חדשים". לדבריו, בשנת 2000 יותר מ-50% ממכירות החברה מקורן היה בעיקר בחברות PCB מובילות מאסיה, צפון אמריקה ואירופה.
lt/pgt

ltpgt
ההערכות הן כי לקמטק כיום נתח שוק של 18%, וכי היא שנייה בגודלה בייצור מערכות אופטיות אוטומטיות למעגלים מודפסים - אחרי חברת אורבוטק הישראלית, שלה כ-70% מהשוק. לא מכבר העריכו בפייפר ג'פרי כי קמטק הצליחה לחדור בהצלחה לשוק היצרניות בהיקפים נמוכים ובינוניים של מעגלים מודפסים מורכבים, וכי שם היא שולטת בכ-50% מהשוק.
lt/pgt

ltpgt
"אנו מעודדים במיוחד מהעובדה שהשווקים האסייתיים אימצו את מוצרינו", הוא אומר. דוגמה אחת לכך היא החוזה עליו הודיעה החברה מחברת Elec & Eltek - אחת מהחברות הגדולות בתחום המעגלים המודפסים באסיה, בשווי של 3.4 מיליון דולר. רפי עמית אף הביע שביעות רצון מיוחדת מכך שהחברה העמיקה את אחיזתה בצפון אמריקה, ארה"ב וקנדה. למעשה, החברה הרחיבה את פעילותה בארה"ב, עד כי מינתה את רועי פורת לתפקיד נשיא החברה באזור.
lt/pgt

ltpgt
עמית העריך, כי ברבעון השני של 2001 החברה תשיק מוצרים חדשים, שיהוו אף הם בהמשך מקור צמיחה. בנוסף, קמטק הודיעה היום כי משה עמית ימונה לתפקיד סמכ"ל הכספים של החברה, ויחליף בכך את יותם שטרן, שיעבור לתפקיד סגן נשיא לפיתוח עסקי, שם יתמקד בתכנון האסטרטגי של החברה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully