וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב - משקפי שמש הקוראים טמפרטורת הגוף

רויטרס

26.8.2003 / 20:40

המשקפיים המיועדים בעיקר לספורטאים, יאפשרו להימנע ממכת חום והתייבשות; הפיתוח מתבסס על מחקר שנעשה באוניברסיטת ייל

משקפי השמש של העתיד, כך מסתבר, לא רק יפארו את פניכם בשלל דגמים ויגנו על עיניכם מפני השמש, אלא גם יאפשרו לכם לדעת את טמפרטורת גופכם. המשקפים, המתבססים על טכנולוגיה חדשה שפיתחו חוקרי אוניברסיטת ייל האמריקאית, מיועדים בעיקר לספורטאים. המשפקיים יסייעו להם באימונים על מנת להימנע ממכות חום ומהתייבשות.

הטכנולוגיה האלחוטית החדשה נחשפה היום בסינגפור. המשקפיים המיוחדים ישמיעו אזעקה כשטמפרטורת הגוף תעלה יתר על המידה, ותזכיר לספורטאים לשתות מים כאשר גופם מתחמם. דובר החברה ההונג קונגית, שמייצרת את המשקפיים המיוחדים, הודיע כי בחברה מקווים להתחיל לשווק את המשקפיים כבר בשנה הבאה. לדבריו, למוצר החדש יקראו "טמפ-אלרט" (אזהרת טמפרטורה).

לא רק ספורטאים יוכלו להנות מיתרונות הפריט החדש. לדברי ד"ר מארק אבראו מאוניברסיטת ייל, גם זוגות המנסים להיכנס להריון ומבקשים לבדוק את חום גופה של אשה יוכלו להעזר בו. "הם יוכלו לאתר את שינויי הטמפרטורה בכל רגע, וכך לדעת מתי בדיוק האשה מבייצת". ד"ר בראו הסביר, כי במחקר מצאו הוא ועמיתיו אזור הסמוך לעין ולאף, הקשור לחלק במוח המווסת את אנרגיות החום בגוף. על תגלית זו התבססו ופיתחו את המשקפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully