וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקולומביה התרסקה כי נאס"א הקלה ראש בבטיחות"

26.8.2003 / 18:24

דו"ח הוועדה לבדיקת אסון המעבורת: סוכנות החלל כמעט ולא שיפרה את נהלי הבטיחות שלה מאז אסון הצ'לנג'ר ב-1986; הוועדה הציבה תנאי: הקמת צוות בטיחות עצמאי לפני חידוש הטיסות

דו"ח הוועדה לחקירת התרסקות המעבורת "קולומביה", קובע כי האסון התרחש בשל תרבות ניהול בעייתית בסוכנות החלל האמריקאית, נאס"א - כך מדווחת סוכנות איי.פי. בהתרסקות המעבורת בפברואר השנה נספו שבעה אסטרונאוטים, בהם הישראלי אל"מ אילן רמון.

על פי הדו"ח, פעילות נאס"א מוכתבת על ידי לוחות זמנים, רעב לגיוס תקציבים, וללא תכנית בטיחות מספיקה. לטענת הדו"ח, הכולל 27 המלצות ו-250 עמודים, נאס"א שיפרה את נהלי הבטיחות שלה רק במעט מאז אסון התרסקות המעבורת צ'לנג'ר ב-1986, שגם בו נהרגו 7 אסטרונאוטים.

מחברי הדו"ח טוענים כי בנאס"א לא העריכו נכונה את הנזק שנגרם למעבורת מניתוק קצף הבידוד בעת השיגור, וכי לא היו מספיק מצלמות לתיעוד מדויק יותר של השיגור והאירוע - תיעוד שהיה יכול אולי להציל את חיי האסטרונאוטים. הדו"ח טוען כי בנאס"א כבר היו תקלות דומות בהמראות בעבר, אך מנהלי הסוכנות התרגלו להתעלם מבעיות העלולות לגרום לאסון. עוד מציין הדו"ח, כי בנאס"א קיים מחסור בכח אדם ובתקציבים, וכי הציוד הקיים בסוכנות מיושן מדי בחלקו.

בקול ישראל דווח כי הוועדה המליצה להקים בנאס"א צוות בטיחות עצמאי, שיהיה תנאי להמשך טיסות החלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully