וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת חטיפת האירופאים בבנגלדש: החוטפים הסכימו למו"מ

3.3.2001 / 18:53

שלושת השבויים נחטפו לפני חמישה ימים ומוחזקים גבעות הרחוקות והקפואות בדרום המדינה; כוחות משטרה וצבא הוצבו באזור; החוטפים דורשים כופר של 1.7 מיליון דולר

שחרורם של שלושת אירופאים, שנחטפו בבנגלדש, מסתמן כאפשרי בזמן הקרוב. החוטפים, שמחזיקים את האזרח הבריטי ושתי האזרחיות הדנוית במקום מסתור בגבעות המרוחקות והקפואות בדרום בנגלדש, הסכימו לבקשת הרשויות לנהל מו"מ פנים אל פנים. "הם הסכימו לדבר, בכל מקום, בכל שעה", אמר חבר הפרלמנט במדינה.

עד כה, הצליח שליח מטעם הרשויות לתקשר עם החוטפים באופן עקיף ולהעביר להם מסרים. מוקדם יותר אמר אחד החוטפים החמושים שזהותו אינה ידועה כי מצבם הבריאותי של שלושת השבויים שנחטפו לפני חמישה ימים טוב, וכי לא ייערך כל מו"מ כל עוד כוחות המשטרה והצבא מוצבים באזור. אחיו של טים סלבי, השבוי הבריטי, סיפר כי אחיו נסע לבנגלדש לביקור מקצועי של שבועיים במסגרת שליחות שמומנה על ידי הממשלה הדנית וכי הוא היה אמור לשוב לבריטניה ביום ראשון האחרון.

שני אזרחים בריטים נוספים החברים במשלחת נחטפו אך שוחררו כעבור מספר ימים כדי להעביר את בקשת הכופר על סך 1.7 מיליון דולרים. בדנמרק מעריכים כי שני הדנים השבויים עובדים בשלוחה של חברה דנית בבנגלדש.

במערכת הביטחון בבנגלדש מעריכים כי החוטפים משתייכים לקבוצת המורדים המהווים מיעוט אתני במדינה. הקבוצה מתנגדת להסכם השלום שנחתם במדינה ב-1997 בין קבוצות הגרילה לממשלה וסיים 25 שנה של עימותים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully