וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המדדים המובילים עולים בחצי אחוז

3.3.2001 / 18:53

דסק"ש עברה לעליות של 0.6%; מחזור המסחר - 61 מיליון שקל; מניות אי.די.בי עולות בכ-0.5%

גולן פרידנפלד

יום המסחר בתל אביב ממשיך בדשדוש שמאפיין את המסחר בימים האחרונים, והבורסה, שמשוועת לקצת אדרנלין היום, נתקלת במחזורי מסחר עלובים העומדים על 61 מיליון שקל.

מדד המעו"ף עולה ב-0.38% מתחת ל-460 הנקודות (יש המגדירים אותה כרמת התנגדות) ברמה של 459.07 נקודות. גם מדד ת"א 100 שומר על יציבות והוא נסחר כעת בעלייה של 0.25% לרמה של 449.15 נקודות. מדד התל-טק, שטיפס בתחילה ב-0.3%, ניסחר כעת ללא שינוי.

גילי כהן, מנהל קרנות הנאמנות של סולומון שוקי הון, סבור כי הגופים המוסדיים בשוק מחזיקים בסחורה, אולם הם ממתינים לפעילות ספקולטיווית יותר על מנת שזו תאפשר להם לפעול.

כהן סבור כי הפעילות היום ובימים האחרונים היא בעיקרה של שחקני מעו"ף, ואף אחד מהגופים הגדולים לא יבצע מהלכים נועזים לפני שתתבהר המפה הפוליטית. אם לשפוט על פי הפעילים, גם היום לא ישוב לזרום "דם חדש" בבורסה.

היום הודיע ראש הממשלה הנבחר אריאל שרון כי בכוונתו להטיל מס על הבורסה במסגרת הרפורמה במס שהוא מתכנן, אך ספק רב אם לאחר כשלונות כה רבים שנחלה הרפורמה, היא תצא בסופו של דבר אל הפועל. הפעילים בשוק לא צופים כי הודעה זו תשפיע על המסחר הבוקר.

מניית בזק,נסחרת כעת בעליות של 0.3% והפעילים סבורים שככל שיתקרב מועד הפרטת החברה, היא צפויה לרכז עניין רב שיבוא לידי ביטוי במחזורים גדולים.

אתמול פורסם כי מינהל מקרקעי ישראל מעריך את הקרקעות עליהן נמצאים בנייני בזק ב-900 מיליון דולר, בעוד שבבזק סבורים כי שוויין עומד על לא יותר מ-280 מיליון דולר. חדשות כאלו ודומות להן יעוררו את המחזורים במניה בשבועות הקרובים.

מניות הסקטור הבנקאי פותחות את המסחר תוך שהן משקפות את מה שקורה בבורסה בכלל - מחזורים נמוכים ועליות/ירידות שערים מינוריות. מניית בנק הפועלים עולה ב-0.3%, מניית בנק לאומי עולה ב-0.7%, מניית בנק דיסקונט עולה ב-0.1% ומניית בנק מזרחי עולה בכ-1%.

לאחר שלא התקיים אמש מסחר בניו יורק בשל יום הנשיא, פתחו הבוקר מספר מהמניות הדואליות פערי ארביטראז' גדולים.

מניית כור נסחרת ללא שינוי למרות שפתחה הבוקר פער חיובי של 6%. מניות קבוצת אי.די.בי עולות בפתיחה בשיעור של כ-0.5%, כאשר מניית דסק"ש, שירדה בשיעור של כ-2% בפתיחה, עולה כעת ב-0.6%.

טבע, שמובילה את המחזורים בימים האחרונים, עושה זאת גם היום ומרכזת מחזור של 22 מיליון שקל ועולה בשיעור של 0.4%.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully