וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יין אדום ושמן זית - סגולה לחיים ארוכים

25.8.2003 / 14:30

מדענים בדקו השפעת מרכיבים ביין ובשמן על שמרים וגילו כי הם מאריכים את "חייהם"; כיוון שהדי.אן.איי האנושי דומה לתאי השמרים תיתכן השפעה דומה

מדענים מצאו שמרכיבים ביין אדום ובשמן זית עשויים להאריך משמעותית את תוחלת החיים. מממצאי המחקר שביצעו עולה כי המרכיבים הללו מאריכים את חיי השמרים ובשל העובדה ששמרים ובני אדם בעלי גנים רבים דומים, ההשפעה תהיה דומה.

רשת בי.בי.סי מדווחת כי הממצאים שמעלים החוקרים מצביעים על האפשרות כי "דיאטה ים-תיכונית" עשוייה להיות "הסוד לחיים ארוכים". המדענים, מביה"ס לרפואה ומעבדת המחקר של "הרווארד" בפילדלפיה, מצאו כי מולקולה המהווה מרכיב מרכזי ביין אדום, עשויה להאריך את חיי תאי השמרים בכ-70%. כמו כן נמצא, כי למולקולה אחרת, הנמצאת בשמן זית, ישנה השפעה דומה על חיי התאים.

בעקבות ממצאי המחקר, מנסים החוקרים לפתח תרופות שיהיו בעלות השפעה דומה על בני אדם. הגילוי האחרון עשוי לסייע משמעותית במחקר. ד"ר קונארד הוויץ, אחד מראשי המחקר, אמר: "זוהי רק ההתחלה, אולם אנו צופים שזו תהיה פריצת דרך". המדענים מתכוונים לערוך ניסויים דומים על מינים אחרים, כגון עכברים, על מנת לבחון האם המולקולות עשויות להאריך גם את חייהם. "אני סבור כי דבר זה מדגיש את פוטנציאל הבריאות בתזונה הים תיכונית", הוסיף הוויץ.

נתונים מהאיחוד האירופי מצביעים על כך שתוחלת החיים של תושבי מדינות הים התיכון, כגון ספרד ואיטליה, גבוהה יותר מממוצע אורך החיים בשאר המדינות. בספרד, לדוגמה, עומדת תוחלת החיים על 75 שנה לגברים, ו-83 שנה לנשים. בבריטניה, לעומת זאת, הממוצע אצל גברים עומד על 75 ואצל הנשים על 80 שנה. בארצות הברית, תוחלת חיי הגברים היא 74 ו-80 אצל הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully