וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מסיביר הקימו בקצרין חברת היי-טק ישראלית-רוסית

3.3.2001 / 18:53

החברה מפתחת מכשיר חדש לריסוק וללכידת אבנים בדרכי השתן

הארץ
ltpgt
ltbrgt
lt/bgtאבי שמול ltbgt
חברת היי-טק בשותפות ישראלית-רוסית שהוקמה בפארק התעשיות לגולן (פ.ל.ג) בקצרין, מפתחת מכשיר חדש לריסוק וללכידת אבנים בדרכי השתן. שני שותפים בחברה, מדענים ממכון מחקר בסיביר, הגיעו השבוע לישראל לחתימה על חוזה הפעלת החברה החדשה - ליטותק מדיקל.
"המכשירים הקיימים לריסוק אבנים יוצרים רסיסים חדים, הגורמים לשריטות ולדימומים בעת הוצאתם מהגוף", הסביר פרופ' ולדימיר וזצ'ין, האחראי עם שותפו, ד"ר מרט לרנר לפיתוח הפטנט. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת טיפול במכשיר מהפכני ולא יקר, המרסק ומוציא את האבנים מדרכי השתן בדרך לא מכאיבה", הוא הסביר.
lt/pgt

ltpgt
החברה שהוקמה תפתח ותייצר מכשיר אנדוסקופי שיאפשר את הטיפול במלואו. את הקשר עם המדענים הרוסים יצרה חברת אבריקה טכנולוגיות ממגדל העמק, העוסקת בפיתוח ובניהול פרויקטים מורכבים. אבריקה שותפה בקבוצת MTC ביחד עם קרן ההון סיכון ITP (איזראל טכנולוג'י פרטנרס), המיוצגת בישראל על ידי דן קורן. משקיעה נוספת היא לשכת המדען הראשי, התומכת בחברה במסגרת פרויקט החממות.
lt/pgt

ltpgt
חלקה של MTC מגיע בשלב זה ל-10% מהמניות, כשהיתר נחלקות בין המדען הראשי והחממה (20%), המשקיעים הרוסים (30%) ומשקיעים ישראלים (10%). לפי ההסכם, התחייבה MTC בהגדלת חלקה עד ל-40% (הנמצאים כיום בנאמנות), במידה שהפרויקט יעבור שלב קריטי ביכולת ההיתכנות.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל אבריקה, צביקה רובינשטיין, ציין כי ייחודה של השיטה החדשה הוא בשיטת פיצוץ האבנים שהומצאה על ידי הרוסים, וששולבה בטכנולוגיות מוכרות של הוצאת אבנים באמצעות סל. "קיימות שיטות שונות לריסוק אבנים בכליות ובכיס המרה", אמר רובינשטיין. "כאן מדובר בניצוץ חשמלי, ללא נזק לרקמות שסביב וללא כאב".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully