וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום ממריאות ומושכות את המדדים לעליות

3.3.2001 / 18:53

בפרנקפורט עולה דויטשה טלקום ב-5% ומובילה את הדקס לעלייה של 0.9%; מניית UPC יורדת ב-4.5% לאחר שינוי תנאי הרכישה של טלווסט

יהודה שויצר
ltpgt
התאוששות במניות הטלקום מובילה את המדדים המובילים באירופה לפתיחה חיובית. בפרנקפורט, ענקית התקשורת דויטשה טלקום עולה ב-5%, ומובילה את הדקס לעלייה של 0.9%. בלונדון מגמה חיובית בפיננסים ובטלקום מושכת ה-FTSE לעלייה של 0.7%.
lt/pgt

ltpgt
מדד התפוקה התעשייתית בצרפת לחודש דצמבר היה גבוה מהצפוי. התפוקה התעשייתית במשק השני בגודלו בגוש היורו צמחה בדצמבר ב-0.1%. צרפת מצטרפת למדינות אחרות בגוש היורו המראות רמות תפוקה גבוהות מהצפוי, העומדות בסתירה לציפייה להאטה חמורה יותר. לאור נתונים אלה, נרשמת בפאריס עלייה של 0.9% במדד ה-CAC 40.
lt/pgt

ltpgt
מניות הטלקום החבוטות מתחילות להראות סימני התאוששות, לאחר הירידות שפקדו אותן בעקבות אזהרת הרווח של נורטל. וודאפון, חברת הסלולר הגדולה בעולם, עולה ב-1.5%, פראנס טלקום רושמת עלייה של 2.5%, וסונרה מפינלנד מקזזת במעט את ירידות השבוע שעבר עם עלייה של 5%.
lt/pgt

ltpgt
חברת הטלקום הספרדית טלפוניקה מחזקת את מעמדה כמפעילת שירותי התקשורת הגדולה באירופה, לאור עלייה נוספת של 1.1% במנייתה ל-18.80 יורו. בכך עברה טלפוניקה את מתחרותיה הגדולות - דויטשה טלקום ופראנס טלקום, מבחינת שווי שוק.
lt/pgt

ltpgt
UPC, המפעילה את רשת הטלוויזיה בכבלים הגדולה באירופה, כולל תבל הישראלית, תשנה את תנאי רכישת 25% מחברת הכבלים הבריטית טלווסט. השינוי בא לאחר שהמיזוג בין החברה האם שלה, יונייטד גלובל קום, וליברטי מדיה, נדחה אתמול ע"י בעלי החוב של יונייטד.
lt/pgt

ltpgt
במסגרת העסקה המקורית היתה UPC אמורה לקבל 25% מטלווסט מחברת התקשורת ליברטי תמורת מניות של UPC שיועברו חזרה ליונייטד. ליברטי היתה אמורה לקבל שליטה על יונייטד. מניית UPC יורדת ב-4.5%.
lt/pgt

ltpgt
קבוצת המזון הקנדית ג'ורג' ווסטון רכשה היום את יחידת המאפים של החברה האנגלו-הולנדית, יונילבר, תמורת 1.765 מיליארד דולר במזומן. שווי העסקה היה בטווח הגבוה של תחזיות האנליסטים, מניית ווסטון עולה ב-0.3% לאור נתון זה.
lt/pgt

ltpgt
מניות הנפט ממשיכות לתפוס גובה לאור עליית מחירי הנפט האחרונה. הערכת המשקיעים כי המתיחות בין ארה"ב ובריטניה לבין עיראק תוביל לעליית מחירים נוספת, מובילה את מניית BP אמוקו לעלייה של 0.6%, מניית Shell עולה ב-0.8%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully