וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון לא הכריעה אם לגשת למכרז התדרים: תציע ב-2002 שירותי דור 2.75 על בסיס התדרים הקיימים

3.3.2001 / 18:53

פירסמה בקשה להגשת הצעות R.F.P להקמת תשתית CDMA 2000 1X עבור החברות אריקסון, יונדאי, לוסנט, מוטורולה, נורטל וסמסונג

גיא הדס
ltpgt
חברת הסלולר פלאפון פירסמה בקשה להגשת הצעות (R.F.P) להקמת רשת CDMA 2000 1X עבור החברות אריקסון , יונדאי, לוסנט , מוטורולה, נורטל וסמסונג.
lt/pgt

ltpgt
הרשת מוגדרת כטכנולוגיית 2.75, כיוון שהיא אמורה לאפשר תקשורת נתונים במהירות של 144 קילו ביט לשנייה, לעומת מהירות של 14.4 קילו ביט לשנייה כיום ברשת פלאפון, ונחשבת לדור שני.
lt/pgt

ltpgt
פלאפון תשקיע כמה מאות מיליוני שקלים בהקמת התשתית. חברת הסלולר תחל בהקמת התשתית עוד השנה, והרשת אמורה להתחיל לפעול ברבעון השני של 2002. בשלב הראשון תספק המערכת החדשה שירות לכחצי מיליון לקוחות.

הרשת תאפשר שירותי דור שלישי, למרות שהיא עצמה לא נחשבת כרשת דור שלישי. רשת מסוג זה כבר פועלת בקוריאה ונמצאת בניסוי באוסטרליה ובארה"ב, וקיימים מכשירי קצה המותאמים לרשת זו.
lt/pgt

ltpgt
הרשת החדשה תפעל על בסיס התדרים הקיימים של פלאפון (800 מגה הרץ), והיא לא נזקקת לתדרי הדור השלישי (1800 מגה הרץ) המוצעים במכרז של משרד התקשורת, שיתבצע ביולי 2001.
lt/pgt

ltpgt
בפלאפון עדיין לא החליטו אם לגשת למכרז ולהשקיע 100 מיליון דולר בתדרים הנוספים, מכיוון שייתכן שלא יזדקקו לאותם תדרים גם בעתיד. בפלאפון צופים להציע שירותים מתקדמים ברשת ה-CDMA 2000 1X בדור 2.75 במשך 4-3 שנים, ועד אז הם בכל מקרה לא יעברו לטכנולוגיית הדור השלישי.
lt/pgt

ltpgt
אם פלאפון תחליט לעבור לטכנולוגיית UMTS בדור השלישי - הטכנולוגיה המקובלת בעולם המערבי - היא תזדקק לתדרים המוצעים במכרז של משרד התקשורת. אולם אם היא תחליט לבחור בטכנולוגיית דור שלישי המפותחת על ידי סמסונג, ייתכן שהיא לא תזדקק לאותם תדרים.
lt/pgt

ltpgt
טכנולוגיית דור 2.75 תאפשר שירותים מתקדמים כמו הורדת מוסיקה בקבצי mp3, קיום שיחות ועידה באמצעות המכשיר הסלולרי, ואספקת שירותי אינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
חברת פרטנר מבצעת ניסויים בטכנולוגיית GPRS, המספקת שירותי תקשורת נתונים בקצב של 56 קילו ביט לשנייה. בפרטנר מתכננים להפעיל את רשת ה-GPRS כבר במחצית הראשונה של 2001. חברת סלקום תעבור בסוף השנה לטכנולוגיית GSM וגם היא תציע שירותים המבוססים על ה-GPRS.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully