וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאסין: ישראל תשלם המחיר על ההתנקשות אמש

25.8.2003 / 7:17

אחמד שתיווי, "קצין המבצעים" של החמאס, נהרג מירי מסוקי צה"ל; יחד עימו נהרגו עוד 3 פעילים; מקורות: ההתנקשות סיכלה פיגוע התאבדות כפול

מנהיגו הרוחני של החמאס, השייח' אחמד יאסין, אמר כי ישראל תשלם את המחיר על הפגיעה בפעיל החמאס, אחמד שתיווי, שנהרג אתמול מירי מסוקי צה"ל.

אתמול בסמוך לשעה 21:45 ירו מסוקי צה"ל לעבר אחמד שתיווי, שהוגדר כ"קצין המבצעים" של החמאס. מקורות במערכת הביטחון מסרו כי שתיווי הופקד על תיאום הפעילות בין הנהגת החמאס בעזה לחוליות בגדה. על פי הדיווח, יחד עמו נהרגו שני פעילים אחרים בארגון, עמם נפגש כדי למסור להם חגורות נפץ לצורך פיגוע התאבדות. האדם הרביעי ברכב היה וליד אלחומס, פעיל בזרוע הצבאית של החמאס וראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטה האיסלאמית בעזה. עם זאת, מקורות בחמאס מסרו כי רק שניים מההרוגים הם פעילים בזרוע הצבאית של הארגון, וכי שני ההרוגים הנוספים הם אנשי כוח 17 שהיו במקום.

בקול ישראל דווח, כי במערכת הביטחון הצטברו התרעות לפיגועים מאז ההתנקשות בבכיר החמאס, איסמעיל אבו שנב, ביום חמישי. מדובר בכוונות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי ליזום במהירות פיגוע נקמה של שני מחבלים מתאבדים. לדברי מקורות ביטחוניים, ההתנקשות בפעילי החמאס בעזה נועדה לסכל פיגוע התאבדות כפול שתיכננה הזרוע הצבאית של הארגון.

רנטיסי: נסיגה ישראלית היא תנאי לחידוש הפסקת האש

דובר החמאס ברצועה, עבד אל-עזיז רנטיסי, דחה הלילה את ההצעה לחדש את הפסקת האש. בראיון לסוכנות רויטרס, לפני ההתנקשות בשתיווי, אמר רנתיסי כי אין אפשרות לחדש את הפסקת האש בלי נסיגה ישראלית מוחלטת מעזה ומהגדה.

לדברי רנטיסי, "ישראל לא כיבדה את היוזמה הקודמת להפסקת האש, וכעת חזרו הצדדים למשבצת הראשונה". רנתיסי הוסיף כי "ישראל תשלם מחיר על הפשע של אבו שנב. כל מנהיגי החמאס יודעים שיכולים לפגוע בהם אך הדבר לא פוגע בפעולות הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully