וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט שוקי הון: צפויים מיזוגים של בנקים בינוניים וקטנים

3.3.2001 / 18:53

שוויו של הבינלאומי - 3.4-3.1 מיליארד שקל - כ-17% מעל שווי השוק של הבנק בבורסה; כדוגמה למועמד מתאים לרכישות ומיזוגים מציינים בדיסקונט שוקי הון את בנק אגוד

ליאור כגן

כלכלני דיסקונט שוקי הון מעריכים את שווי הבנק הבינלאומי בכ-3.1 מיליארד עד 3.4 מיליארד שקל - גבוה בכ-22%-11% משווי שוק של 2.78 מיליארד שקל בו נסחר הבנק בבורסה בת"א.

האנליסטית ניצנה עדוי מדיסקונט שוקי הון מעריכה כי לאור הליברליזציה במט"ח, הקידמה הטכנולוגית ותהליך הגלובליזציה, תגבר התחרות מצד הבנקים הזרים. לפיכך, על רקע העלייה בסיכונים בענף והירידה בתשואה להון של הבנקים הקטנים - נהיה עדים בעתיד למיזוגים של בנקים בינוניים וקטנים, בדומה למגמה הנצפית בשנים האחרונות בארה"ב. כדוגמה למועמד מתאים לרכישות ומיזוגים מציינת עדוי את בנק אגוד.

עדוי צופה כי בשנת 2000 יגדלו רווחי הבנק הבינלאומי לפני מס בכ-43% בהשוואה ל-1999 ויסתכמו בכ-565 מיליון שקל (לעומת 408 מיליון שקל). הגידול ברווח מיוחס, בין היתר, למכירת אלפא קארד, שלהערכת עדוי תתרום לשיפור ביעילות התפעולית של הקבוצה וברווחיותה.

האסטרטגיה של הבנק הבינלאומי רואה במהפיכה הטכנולוגית קרש קפיצה לתחום משקי הבית, המאופיין בשולי רווח גבוהים. זאת, משום שהבנקאות הווירטואלית מאפשרת מתן שירותים בנקאיים ללקוחות המגזר הצרכני מחוץ לסניפים ובעלויות נמוכות. חשיבה זו הובילה את הבינלאומי להקמת חברת כרטיסי האשראי אלפא קארד.

לאחר שאלפא קארד גרמה להפסדים גדולים החליט הבנק למכור את נכסיה ונכנס כשותף בשיעור של 20% בויזה כ.א.ל. להערכת האנליסטית, בהמשך לשינויי הבעלות על חברות כרטיסי האשראי יחול גם שינוי באופיין, כך שכל חברה תנפיק ותסלוק את כל המותגים.

עדוי מציינת כי המדיניות העסקית של הבנק הבינלאומי רואה באיכות הלקוחות אבן יסוד. לבנק תיק אשראי איכותי, והדבר בא לידי ביטוי בהפרשה נמוכה לחובות מסופקים. להערכתה, חל גידול בהפרשה לחובות מסופקים ברבעון האחרון של 2000 עקב המצב הפוליטי והכלכלי. הערכה זו תקפה הן לגבי הבינלאומי והן לגבי מערכת הבנקאות בכללותה.

עד לאחרונה אופיין תיק האשראי של הבנק בקצב צמיחה גבוה, שהושג באמצעות מרווח פיננסי נמוך. ואולם, בשנת 2000 הוסט הדגש מצמיחה לרווחיות וכתוצאה מכך חל גידול במרווח הפיננסי. בעקבות השינוי במדיניות הבנק ממוקדת כיום פעילותו בהשגת תשואה גבוהה, באמצעות רציונליזציה של מחירים.

כמו כן, מציינת עדוי כי תמחור עסקות האשראי מביא בחשבון גם את הלימות ההון הנדרשת. בספטמבר 2000 עמד יחס ההון לרכיבי סיכון על 9.8%, והבנק קרוב למיצוי פוטנציאל גיוס ההון המשני. מדיניות הנהלת הבנק הינה לשמור על יחס הון מינימלי של 9.5%. להערכתה, היקפי הפעילות של הבנק, השקעותיו בויזה כ.א.ל ומדיניות חלוקת הדיווידנדים יחייבו גיוס הון בטווח הקרוב על מנת לעמוד במגבלת הלימות ההון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully