וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל": לוסנט תצליח לגייס 6.5 מיליארד דולר הנחוצים כדי לשמור על דירוג האשראי שלה

3.3.2001 / 18:53

החברה עמדה בפני הורדת דירוג האשראי לדירוג "זבל"; המפנה חל לאחר שמנכ"ל החברה קיים שיחת ועידה עם בנקאים בכירים

יהודה שויצר
ltpgt
גוברים הסיכויים כי יצרנית ציוד התקשורת לוסנט תצליח לגייס את 6.5 מיליארד הדולר שמטרתם להשאיר את דירוג האשראי של החברה מעל הדירוג "זבל".
lt/pgt

ltpgt
במהדורה המקוונת של "וול סטריט ג'ורנל" נמסר כי המפנה חל לאחר שמנכ"ל לוסנט, הנרי שצ'אט, קיים ביום שישי שיחת ועידה עם 30 בנקאים בכירים. המטרה העיקרית של השיחה היתה להשיב את אמון הבנקאים בחברה.
lt/pgt

ltpgt
המנכ"ל ציין כי צוותי החברה "עובדים מסביב לשעון על מנת לשקם את החברה" וכי לוסנט היא "סמל אמריקאי".
lt/pgt

ltpgt
התגובה לדבריו לא איחרה לבוא. כתריסר משקיעים, בהם קבוצות בנקאות אמריקאיות ומשקיעים מעבר לים, הביעו נכונות להשתתף בתוכנית מימון חדשה. אף שהעסקה טרם סוכמה סופית, ההערכה הרווחת היא כי המימון לחברה יינתן לבסוף.
lt/pgt

ltpgt
בחברה שוקלים למכור נכסים כדי לגייס את הסכום הדרוש. בשבוע שעבר "זכתה" לוסנט להורדות דירוג מחברות האשראי מודי'ס ו-S&P. האנליסטים טוענים כי אחת המועמדות למכירה היא חטיבת הסיבים האופטיים של לוסנט שהכנסותיה מסתכמות ב-2 מיליארד דולר לשנה.
lt/pgt

ltpgt
ללוסנט ניתן שבוע כדי לחדש את קו האשראי בסך 2 מיליארד הדולר. עד כה חיפשה לוסנט מקורות להלוואה חדשה, שתחליף את קו האשראי הזה המסתיים ב-22 בפברואר. בנקי ההשקעות ג'יי. פי מורגן וסלומון סמית ברני מנסים לארגן את ההלוואה כחלק מתוכנית הלוואה של 4.5 מיליארד דולר. לוסנט מנסה לארגן קו אשראי נוסף של 2 מיליארד דולר לתקופה של 5 שנים, שתחל ב-2003.
lt/pgt

ltpgt
מודי'ס מסרה כי אם לוסנט לא תצליח לחדש את קו האשראי, תישקל הורדת דירוג החוב של החברה אל מתחת לרמת השקעה.
lt/pgt

ltpgt
הורדת הדירוג ל"זבל" תגרום לייקור עלותן של ההלוואות ותמנע מהחברה למכור איגרות חוב קונצרניות קצרות, שהן סוג של חוב. הורדת הדירוג האחרונה כבר הוציאה למעשה את לוסנט משוק איגרות החוב הקצרות, מכיוון שלרוב הקרנות המתמחות בשוק הכסף - המשקיעות הגדולות ביותר בשוק הזה - אסור לקנות איגרות חוב קצרות מחברות בעלות דירוג נמוך כפי שיש ללוסנט.
lt/pgt

ltpgt
דוברת החברה, מישל דייווידסון, מסרה שהחברה מאמינה ביכולתה להשיג קו אשראי חדש עד ה-22 בפברואר, אולם בנקאים המקושרים ללוסנט ציינו שהשגת קו האשראי מוטלת בספק.
lt/pgt

ltpgt
יש לציין כי לוסנט מציעה לבנקים ריבית הגבוהה ב-2% מהריבית הבין-בנקאית הנהוגה בלונדון - כמעט כפול משיעור הריבית שמציעות חברות אחרות עם דירוג אשראי דומה עבור קו אשראי לשנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully