וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: נפגע בראשי החמאס בסוריה

24.8.2003 / 16:28

יעלון: ראשי הארגון בדמשק וברצועה אחראים לפיגוע בירושלים - והם לא יינקו; טוען: פעולת הפלסטינים בעזה לא נגעה בגרעין הקשה של הטרור

הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, אמר היום כי הגרעין הקשה של הטרור נמצאת ברצועת עזה, וכי פעולת כוחות הביטחון הפלסטיניים הלילה ברצועה לא טיפלה בגרעין זה. לדבריו, "אם נראה, בסופו של דבר שהרשות הפלסטינית אינה נוגעת בגרעין הקשה, אנחנו ניאלץ לעשות זאת - גם בתוך הרצועה".

הרמטכ"ל, שדיבר במהלך סיור בשכם, ציין כי מדובר בפעם ראשונה בה עשו הפלסטינים פעולה ממשית נגד הטרור. "זה אולי ייצב את המצב, אך היעד הוא להגיע לפירוק תשתיות הטרור", הדגיש. הוא הביע תקווה כי אין מדובר בתרגיל מצד הפלסטינים, כדי להתחמק מהלחץ המופעל עליהם להילחם בתשתיות הטרור.

הרמטכ"ל ציין כי צה"ל כבר החל לפעול בשכם, חברון וג'נין. לדבריו, "בשכם הצלחנו לפגוע בחוליה שביצעה את הפיגוע בראש העין. הפעילות שלנו שם נועדה לסכל פיגועים נוספים, ובינתיים היא מוצלחת".

בקול ישראל דווח, כי בתשובה לשאלה מדוע צה"ל ממשיך בהתנקשויות גם בתקופות של שקט יחסי, אמר יעלון: "גם בתקופת השקט היו פיגועים, והפלסטינים ניצלו אותו כדי לייצר טילי קסאם. לא התכוונו להרוג ולחסל, אך המחבלים התנגדו למעצר וכתוצאה מכך הם נהרגו". יעלון ציין כי מתחילת הפסקת האש ועד השבוע שעבר לא ביצעה ישראל שום התנקשות. הרמטכ"ל הוסיף כי האחראים לרצח 21 הישראלים בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר הם ראשי החמאס בסוריה וברצועה. "כל מי שתומך בפעולות אלה לא יינקה - "מראשון עד אחרון", אמר.

רצינות הפלסטינים תתבהר בימים הקרובים

כתבי "הארץ", עמוס הראל וארנון רגולר, מוסיפים:

פעולת מנגנוני הביטחון הפלסטיניים אמש ברצועה היתה בתגובה ללחץ כבד שהפעיל הממשל האמריקאי על בכירי הרשות. מנגנון הביטחון המסכל ברצועה חשף אמש ברפיח שלוש מנהרות ששימשו להברחת אמצעי לחימה, ועצר כמה חשודים במעורבות בחפירת המנהרות. בצפון הרצועה נפרסו כמה עשרות שוטרים, בניסיון למנוע את המשך ירי טילי הקסאם על שדרות.

גורמים ביטחוניים פלסטיניים בעזה מסרו אתמול, כי פעולת הביטחון המסכל בעזה, המכונה "סידור הבית הפלסטיני", היא תחילתו של מבצע רחב היקף לאיסוף נשק ולפעולה נגד ארגוני האופוזיציה ברצועה. הממשלה הפלסטינית שהתכנסה אתמול, הודיעה כי תפעל באופן נחוש כדי לחסל את תופעת הקבוצות החמושות. שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמרו, הודיע, כי "הרשות תפעל כדי להפסיק את תופעת נשיאת הנשק הבלתי חוקי". בצה"ל אומרים, כי מוקדם להעריך את מידת רצינותם של הצעדים הפלסטיניים, וכי הדברים יתבהרו ביומיים הקרובים.

עוכב מינוי יוסוף לשר הפנים ברשות

הוועד הפועל של אש"ף אישר אמש את הצעת יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, למינוי נאמנו נאסר יוסוף לשר הפנים, באופן שישוב ויכפיף אל היו"ר את כל מנגנוני הביטחון. גורמים פלסטיניים אמרו כי המינוי מותנה באישורו של ראש הממשלה ברשות, אבו מאזן, וכן אישור המועצה הפלסטינית המחוקקת.

גורמים פלסטיניים מסרו, כי מינויו של יוסוף - שהיה אחד ממועמדיו של ראש הממשלה הפלסטיני אבו מאזן לתפקיד בעת הרכבת ממשלתו אך נדחה על ידי ערפאת - מתעכב בגלל חילוקי דעות בין ערפאת לאבו מאזן על רקע הסמכויות הביטחוניות שיעברו ליוסוך. ראש הממשלה הפלסטיני דורש להכפיף ליוסף גם את הביטחון הלאומי והמודיעין הכללי, שנמצאים בשליטה ישירה של ערפאת. יו"ר הרשות מסרב להעביר ליוסף את המנגנונים הנוספים.

מקורבים לממונה על הביטחון ברשות, מוחמד דחלאן, אמרו כי "העניין הזה לא יעבור, מכיוון שלא יועברו סמכויות מלאות לשר הפנים החדש". על פי הגורמים, אם אכן ימונה יוסוף יישאר דחלאן ללא סמכויות ביטחוניות ממשיות. עד כה שימש דחלאן - שערפאת התנגד למינויו לשר פנים, רק כ"שר הממונה על משרד הפנים", כאשר בפועל המשיך ערפאת לשלוט במשרד. עדיין לא ברור כיצד תוכרע המחלוקת בין השניים בעניין סמכויות שר הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully