וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאיימת ב"פעולה קשה" בעקבות מעצר השגריר

24.8.2003 / 15:19

הנשיא חתאמי דורש מארגנטינה ובריטניה לשחרר השגריר לשעבר בבואנוס איירס, ולהתנצל; נעצר בחשד שהיה מעורב בפיגוע בקהילה היהודית ב-94'

נשיא איראן, מוחמד חתאמי, איים היום כי מדינתו תנקוט ב"פעולה קשה" בעקבות מעצרו בבריטניה של שגריר איראן לשעבר בארגנטינה, האדי סולימנפור. חתאמי, שנשא דברים לאומה האיראנית בנאום רדיו, דרש מבריטניה וארגנטינה לשחרר את סולימנפור לאלתר ולהתנצל רשמית על מעצרו.

סולימנפור נעצר ביום חמישי שעבר בבריטניה, לבקשת ארגנטינה, בחשד למעורבות בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994. בפיגוע נהרגו 85 בני אדם ונפצעו למעלה מ-200.

"אני מקווה שהממשלה הבריטית תיסוג מהמהלך התמוה שביצעה, ותתנצל בפני העם האיראני", אמר הנשיא. לדבריו, "ישנם גורמים מאחורי המקרה הטופלים על איראן האשמות שווא חסרות בסיס בכדי להכתים את הרפובליקה האיסלאמית של איראן". אתמול טענו האיראנים כי מאחורי מעצרו של השגריר עומדת מזימה ציונית.

כתב "הארץ", שרון שדה, מוסיף:

איראן הודיעה אתמול כי החליטה לנתק את קשריה התרבותיים והכלכליים עם ארגנטינה, בעקבות מעצרו של סולימנפור. בתחנת הטלוויזיה האיראנית נאמר: "המחלקה לענייני האמריקות במשרד החוץ האיראני, מביעה את התנגדותה הנחרצת לצעדים שנקטה ארגנטינה, והודיעה לארגנטינה שהחליטה להקפיא את שיתוף הפעולה התרבותי והכלכלי עמה". מארגנטינה עדיין לא נמסרה תגובה.

אתמול הוארך עד תום ההליכים מעצרו של השגריר לשעבר סולימנפור. דוברת מטעם הסקוטלנד-יארד מסרה ל"הארץ", כי סולימנפור, שכיהן כשגריר איראן בזמן ההתקפה על מרכז הקהילה היהודית AMIA, שהה בבריטניה כסטודנט מחקר באוניברסיטת דרהאם, מאז פברואר 2002.

לדבריה, הוא נעצר בהתאם לצו מעצר בינלאומי שבו כתוב כי "ב-7 ביולי 1994, הוא קשר קשר יחד עם אחרים לרצוח אנשים במרכז הקהילה היהודית בבואנוס איירס". צו המעצר הוצא בתחילת החודש על ידי שלטונות ארגנטינה, לאחר שנודע להם כי סולימנפור בן ה-47 שוהה בתחומי בריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully