וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק מרגיע: לא תפרוץ מלחמה באזור

3.3.2001 / 18:53

נשיא מצרים משחרר הצהרות מרגיעות לישראל ולעולם הערבי, וקורא להימנע מהצהרות פסימיות לגבי סיכויי השלום עם בחירת שרון; לדבריו "גם בגין היה ימיני-קיצוני, אך חתם על הסכם שלום"

מאת שי שריג

נשיא מצרים, חוסני מובארק, ממשיך להעביר מסרים מרגיעים לאזרחי ישראל ולעולם הערבי, כי בכוונתו לעשות הכל על מנת למנוע התלקחות כוללת באזור.

מובארק הבהיר אתמול כי אינו סבור שתפרוץ מלחמה באזור תוך הדגשה כי למצרים ולשאר מדינות ערב באזור אין כל רצון במלחמה או כוונות תוקפניות כלשהן כלפי ישראל. הנשיא המצרי ציין כי חשוב להמשיך במאמצים לקידום השלום והביטחון, לו זקוק גם העם הישראלי, באזור. הדברים נאמרו במהלך ביקורו באיטליה ופגישתו עם עמיתו האיטלקי.

עלייתו של שרון, הוסיף מובארק, איננה מבשרת בהכרח על פתיחת שערי המלחמה באזור, אבל חשוב להמשיך במאמצים אינטנסיביים למען קידום השלום. בראיון לטלוויזיה האיטלקית הוא הדגיש את חשיבות המעורבות האירופאית במאמצי השלום באזור.

שלשום קרא מובארק שלא להיות פסימיים מבחירת שרון לראשות ממשלת ישראל. בראיון לעיתון האיטלקי "לה-רפובליקה", הוא אמר כי שרון נבחר באורח דמוקרטי, על ידי העם בישראל אשר מעוניין, כמו שאר העמים, לחיות בשלום, תוך הבטחת ביטחונו ויציבותו הכלכלית.

התקווה קיימת, ציין מובארק, ואם תהיה מספיק תבונה, ניתן להגיע אפילו עם ממשלת ישראל החדשה לפתרון ולשלום צודק וכולל. הנשיא המצרי הזכיר, כי גם מנחם בגין היה מראשי הניצים בישראל, אבל בסופו של דבר חתם על הסכם שלום עם מצרים.

מובארק גינה את ההתקפות האמריקאיות והבריטיות על עיראק והדגיש כי סדאם חוסיין אינו מהווה איום על העולם. עיראק היא לא מעצמה ואין לה טילים מתקדמים ארוכי-טווח. ההתקפה האווירית רק מסבכת את המצב באזור ומביאה להרג אזרחים חפים מפשע.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully