וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג ופרץ: לא היתה עסקה סביב חוק דרעי

3.3.2001 / 18:53

אתמול חשף ערוץ 1 כי יו"ר הכנסת ויו"ר ש"ס נפגשו לפני הבחירות ודנו במועמדות בורג ובחוק דרעי; יו"ר מרצ: על בורג לחשוף פרטי השיחה; בורג: הפירסום נועד לפגוע בי מבחינה פוליטית

יו"ר הכנסת, אברהם בורג מכחיש בתוקף כי בפגישה בינו יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יאיר פרץ לפני הבחירות, הוא התחייב להעביר את "חוק דרעי".

אתמול פירסם הערוץ הראשון כי השניים נפגשו בחשאי בדירת עוזרו של בורג, כשבוע לפני הבחירות, ודנו בהליכים הקשורים לאישור החוק המכונה "חוק דרעי" ובמועמדותו של בורג לראשות מפלגת העבודה. על פי הפירסומים, דיווח בורג לפרץ על הפשרה שהושגה, לפיה לא יועלה "חוק דרעי" בפגרת הכנסת אלא בישיבה הראשונה שלאחריה.

פירסום הידיעה עורר סערה גדולה במערכת הפוליטית. חברי הכנסת יוסי שריד (מרצ) ואופיר פינס (עבודה), שעתרו השבוע לבג"ץ לביטול חוק דרעי, תבעו לפרסם במלואו את תוכן השיחה. פינס אמר למעריב: "אני המום, אשר יגורתי בא לנו. אני מקווה שימצאו הסברים טובים למפגש התמוה הזה. אני מקווה שזה לא הסבר לשערוריה שהיתה במליאה, שאיפשרה את העברת 'חוק דרעי'".

אישורו של חוק דרעי במליאה בשבוע שעבר לווה בשערוריה גדולה. החוק עבר על חודו של קול, קולו של ח"כ יולי אדלשטיין (ישראל בעליה) שהצביע ממש ברגע האחרון. גורמים פוליטים בכנסת רמזו כי בורג התעקש להעלות את החוק להצבעה ולהעביר אותו תמורת הבטחה של ש"ס לתמוך בו כמועמד העבודה לראשות הממשלה.

בורג זעם אתמול על האשמתו בקשירת קשר עם פרץ ואף איים בתביעת דיבה כלפי הטוענים כך. "הפגישה עם ח"כ פרץ היתה פגישה שוטפת וגלויה במסגרת תפקידי כיו"ר הכנסת. השקר הזדוני להציג פגישה זו כקנוניה הקשורה לחוק דרעי היא חלק ממסע הרדיפה של גורמים פוליטים המנסים למנוע את התמודדותי לראשות מפלגת העבודה". לשאלה מדוע נפגשו שני אישי הציבור בדירה פרטית, מסרו מקורבי בורג כי הוא היה עסוק בקמפיין הבחירות ועבד מביתו של עוזרו, כדי לחסוך תשלום לבית מלון בשפלה.

גם יו"ר סיעת ש"ס, פרץ, דחה בתוקף את ההאשמות על קנוניה ורמז כי הוא מוכן לחתום על תצהיר בשבועה. "בורג ואני חברים טובים לא מהיום. בפגישה עליה מדובר ניתחנו את המצב הפוליטי שיתקיים לאחר הבחירות. ביקשתי לדעת האם בורג רואה עצמו כמועמד לראשות מפלגתו. נושא חוק דרעי עלה רק כהערת אגב. זה היה הכל, לא דיל ולא נעלים", אמר פרץ למעריב.

הפעילות נגד חוק דרעי נמשכת


סיעת שינוי הגישה אתמול תיקון לחוק דרעי, על פיו לא יונהג החוק בדיעבד ולא יחול על אסירים שעברו על עבירה שיש עימה קלון. קיצור העונש במחצית לא יחול על אסירים שעשו עבירה שניה, פגעו בביטחון המדינה או ייצרו סמים וסחרו בהם.

אתמול גם אישרה ועדת השרים לחקיקה, בהליך מזורז, את הצעת החוק של השר יוסי ביילין, שנועדה, בין היתר, למסמס את חוק דרעי. על פי ההצעה תקופת המאסר המינימלית שעל אסיר לרצות לפני שעניינו יידון בפני ועדת שחרורים, תועמד שוב על שני שלישים מתקופת מאסרו ולא על מחצית התקופה. לטענת ביילין הצעת החוק עובדה במשרד המשפטים במשך שנה ללא כל קשר לחוק דרעי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully