וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל באז: הרשות ביקשה עוד זמן

22.8.2003 / 17:07

יועצו של מובארק נפגש עם ערפאת והשר שלום; הפלסטינים ביקשו ארכה ללחוץ על ארגוני הטרור; שלום: קצנו בדיבורים; מאה אלף השתתפו בהלוויית אבו שנב

אוסאמה אל באז, יועצו של נשיא מצרים חוסני מובארק, אמר היום בתום שיחות עם יו"ר הרשות, יאסר ערפאת ושר החוץ, סילבן שלום, כי מנהיגי הרשות ביקשו עוד זמן ללחוץ על החמאס והג'יהאד האיסלאמי. לדברי אל באז, "אם ישראל תאשר זאת, אפשר לראות עד כמה הפלסטינים רציניים". אל באז אמר לקול ישראל: "המצב באזור "מסוכן ונפיץ אך עדיין לא מאוחר להחזיר את תהליך השלום למסגרתו".

השר שלום אמר לאחר השיחות בתל אביב, כי מצרים צריכה להפעיל את השפעתה על הפלסטינים כדי שיקבלו החלטה אסטרטגית. "ישראל קצה בדיבורים, היא לא תעשה הנחות לפלסטינים", הוסיף שלום. שר החוץ הפלסטיני, נביל שעת', אמר כי השליח המצרי מנסה לכונן שביתת נשק חדשה, ששני הצדדים יכבדו.

כמאה אלף פלסטינים ליוו בצהריים את בכיר החמאס, איסמעיל אבו שנב, ושני שומרי ראשו, שחוסלו על ידי ישראל בהלוויה הגדולה ביותר ברצועה מזה שנים. מייד לאחר שארונות השלושה הוצאו מבית החולים שיפא בעזה, בשעות הצהריים, הקיף אותם ההמון כשהוא קורא לנקמה בישראל. הם נעו למסגד המרכזי של עזה שם הצטרפו אליהם רבבות מתושבי הרצועה. בהלוויה השתתפה צמרת החמאס ובכירים בארגונים נוספים. בקול ישראל דווח, כי החלטת צה"ל לחסום את הכביש המחבר את צפון הרצועה עם דרומה, מנעה מפלסטינים רבים להיכנס לעזה להשתתף בלוויות.

גורמים מדיניים בכירים אומרים כי חיסולו של אבו שנב היה רק ראשון ברשימת ההתנקשויות שאישר הקבינט. לדבריהם, ישראל לא תשלים עם חידוש הטרור, ותפעל נגד האירגונים בכל העוצמה. בירושלים לא שוללים כי יהיה צורך בסופו של דבר להיכנס לרצועת עזה במבצע נרחב דוגמת "חומת מגן" ולהרוס את מערכת המנהרות הפלסטיניות באזור רפיח שדרכן מוברחים אמצעי לחימה. גורמי ביטחון העריכו כי מבצע צה"ל בגדה, בעיקר ברמאללה, שכם וג'נין, עשוי להימשך כחודש ימים.

במערכת הביטחון אמרו היום כי קיומה של ממשלת אבו מאזן מוטל בספק, וערפאת כבר הכין את אבו עלא כיורש. הדרג המדיני הורה לצה"ל להכין תוכנית למקרה שהטרור יתחדש בעוצמה רבה.

ישראל החליטה על הפוגה בת יממה

"הארץ", עמוס הראל וארנון רגולר, מוסיפים:

ישראל החליטה אתמול על הפוגה קצרה - שעשויה להימשך כ-24 שעות -בהתקפות הישירות על הנהגת החמאס. בפרק זמן זה, תמתין ישראל להתפתחויות בשטחים ולהשפעות הצעדים הצבאיים והלחץ האמריקאי על נכונות הרשות הפלסטינית להתעמת עם ארגוני הטרור.

במערכת הביטחון הישראלית אומרים כי ההודנה במתכונתה הקודמת עברה מן העולם. עם זאת, אין מוציאים שם מכלל אפשרות כי לאחר סיבוב דמים נוסף, יחזרו הצדדים לשולחן המשא ומתן, בניסיון להשיג הפסקת אש תחת כללים חדשים.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, פירסמה אתמול הודעה, שהבנות ההודנה בטלות. הזרוע הודיעה שתנקום את מותו של בכיר התנועה, אסמעיל אבו שנב. בכיר החמאס איסמעיל הניה גינה את אבו מאזן בשל הצעדים שתכננה הרשות נגד התנועה, והציע לו "לעזוב את השטחים הפלסטיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully