וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל מפתיעה: העלתה בשיעור חד את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי

יהודה שויצר

22.8.2003 / 15:59

צופה הכנסות של 7.3-7.8 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת ל-6.9-7.5 מיליארד דולר; צופה גם צמיחה בשולי הרווח ל-56%


אינטל מפתיעה את השוק עם בשורות חיוביות - יצרנית השבבים הגדולה בעולם העלתה את תחזיות ההכנסות לרבעון השלישי בשיעור ניכר לטווח של 7.3-7.8 מיליארד דולר, מטווח קודם של 6.9-7.5 מיליארד דולר. החברה גם צופה שיפור משמעותי בשולי הרווח ברבעון, שיזנקו ל-56%, משולי רווח צפויים של 54%.

החברה מסרה כי עסקי מעבדי המחשב שלה, המהווים את עסקי הליבה של החברה, רושמות תוצאות טובות. עם זאת, הדרישה לציוד תקשורת נותר רפה. ברבעון השני אינטל דיווחה על רווח והכנסות שעלו במעט על תחזיות השוק הודות למכירות חזקות של שבבי מחשב וביצועי שיא באזור אסיה פסיפיק. הרווח הנקי ברבעון עמד על 896 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, לעומת רווח של 446 מיליון דולר, או 7 סנט למניה בתקופה המקבילה, בה רשמה החברה הוצאה חד פעמית של 218 מיליון דולר בגין מחיקות שונות. הכנסות החברה עלו ב-8% מן התקופה המקבילה והסתכמו ב-6.8 מיליארד דולר.

אינטל נהנתה במהלך הרבעון השני ממכירות חזקות של שבב הסנטרינו, המיועד למחשבים נישאים אלחוטיים. הסנטרינו פותח במעבדות אינטל בחיפה, ומסתמן כמרכיב צמיחה מרכזי בעבור החברה. בנוסף נהנתה אינטל מעלייה במחירי השבבים שהיא מוכרת. הביקוש למחשבים ניידים ולשרתים, שוק בו משווקת אינטל את שבב האיטניום שלה, והשקת שבב הפנטיום M יסייעו לה להמשיך בצמיחה מוגברת גם ברבעונים הבאים.

כבר בתום הרבעון השני, בשיחת הוועידה הביע סמנכ"ל הכספים אנדי בריאנט הערכה כי התייעלות תהליכי הייצור תסייע לשפר את שולי הרווח. "השקענו בפסי הייצור בשנתיים האחרונות וקורים כעת דברים שמאפשרים לנו להגדיל את נתח השוק וליהנות ממספר רבעונים בהם מחירי המכירה הממוצעים (ASP) נותרים ללא שינוי. הרבה דברים טובים מתרחשים כעת", אמר אז בריאנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully