וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג ויו"ר סיעת ש"ס נפגשו בחשאי לפני הבחירות

3.3.2001 / 18:53

ערוץ 1: דנו בהליכים הקשורים לאישור חוק דרעי ובמעומדות בורג לראשות מפלגת העבודה; סיעת שינוי הגישה תיקון לחוק דרעי לפיו לא יונהג החוק למפרע ולא יחול על עבירות שיש עימן קלון

יו"ר הכנסת, אברהם בורג נפגש בחשאי עם יו"ר סיעת ש"ס, יאיר פרץ, שבוע לפני הבחירות. כך פורסם הערב בערוץ הראשון. השניים דנו בהליכים הקשורים לאישור החוק המכונה "חוק דרעי" ובמועמדותו של בורג לראשות מפלגת העבודה. השניים אישרו את דבר קיומה של הפגישה.

סיעת שינוי הגישה הערב תיקון לחוק דרעי, על פיו לא יונהג החוק למפרע ולא יחול על אסירים שעברו על עבירה שיש עימה קלון. קיצור העונש במחצית לא יחול על אסירים שעשו עבירה שניה, פגעו בביטחון המדינה או ייצרו סמים וסחרו בהם.

יו"ר מרצ, ח"כ יוסי שריד ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ אופיר פינס, עתרו היום לבג"ץ כדי שיבטל את חוק דרעי בטענה שלא היה רוב בכנסת לאישור החוק ועל כן יש לבטל את אישורו. השניים טוענים בעתירתם כי קולו של ח"כ יולי אדלשטיין (ישראל בעליה) לא היה צריך להיכלל במניין הקולות של המצביעים, משום שהוא נכנס למליאה ברגע האחרון, ולכן תוצאות ההצבעה הן תיקו (46:46) שמשמעותן שחוק דרעי לא אושר. לטענתם, החלטתו של יו"ר הכנסת, אברהם בורג לאשר בקריאה שלישית את החוק, לא חוקית.

אתמול אישרה הממשלה, בהליך מזורז, את הצעת החוק של השר יוסי ביילין, שנועדה, בין היתר, למסמס את חוק דרעי. על פי ההצעה תקופת המאסר המינימלית שעל אסיר לרצות לפני שעניינו יידון בפני ועדת שחרורים, תועמד שוב על שני שלישים מתקופת מאסרו ולא על מחצית התקופה. לטענת ביילין הצעת החוק עובדה במשרד המשפטים במשך שנה ללא כל קשר לחוק דרעי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully