וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה עזה פקדה את האי הדרומי בניו זילנד

רויטרס

22.8.2003 / 10:43

רעש האדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר לא גרם לנפגעים; נזקים מצומצמים נרשמו; קבוצת תלמידים נתקעו במהלך טיול באזור שנותק בגלל הרעידה

רעידת אדמה עזה פקדה היום את האי הדרומי בניו זילנד אך כנראה לא גרמה לנפגעים. מוקד הרעש, בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר, היה באזור פיורדלנד, בחלקו הדרום-מערבי של האי.

הנזק היחידי שדווח הוא ניתוקו של הציר היחידי המוביל להוסטל מרוחק באזור בשם דאוטפול סאונדס. באזור שוהה קבוצה של כ-60 תלמידים שיצאו לטיול. על פי הדיווח, התלמידים לא נפגעו אך אינם יכולים בינתיים לעזוב את האזור. דחפורים הוזעקו לאזור לנסות לפנות את הכביש.

רעידת האדמה החזקה, שאינה תופעה נדירה בניו זילנד הממוקמת באזור גיאולוגי רגיש, הורגשה היטב ברחבי האי הדרומי אך לא גרמה לנזקים משמעותיים. שתי ערים קטנות נותקו מזרם החשמל לזמן לא ארוך. הקצין התורן בשירותי החירום המקומיים סיפר כי "אם ישבת באותו זמן על הכסא זה היה מאוד מבהיל".

האי הדרומי בניו זילנד הוא הפחות מאוכלס משני האיים המרכיבים את המדינה. נופיו הפראיים מהווים מוקד משיכה לאלפי תיירים המבקרים באזור. ביומיים האחרונים פקדו את האי שלוש רעידות אדמה. ניו זילנד ממוקמת בין שני לוחות טקטוניים ולכן הפעילות הגאולוגית בה ערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully