וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שומרים עיראקים סייעו לפיגוע בבגדד

22.8.2003 / 10:15

חוקרים אמריקאים חושדים ששומרים על מתקן האו"ם, סוכני השירות החשאי בעברם, סייעו לטרוריסטים; האו"ם: תיאוריות הקונספירציה לא מסייעות לחקירה

חוקרים אמריקאים בודקים את האפשרות שעיראקים שעסקו באבטחת מפקדת האו"ם בבגדד סייעו לטרוריסטים שביצעו את פיגוע התופת במקום ביום שלישי, בו נהרגו 24 בני אדם - כך מגלה גורם אמריקאי בכיר. "הניו יורק טיימס" מפרסם כי כל שומרי המחנה היו בעבר סוכני השירות החשאי העיראקי ונהגו לדווח לשלטונות על פעילות האו"ם. השומרים המשיכו לעבוד במתקן גם אחרי נפילת משטרו של סדאם חוסיין.

הגורם הבכיר סיפר כי החוקרים החלו לחקור את השומרים, ששניים מהם טענו לחסינות דיפלומטית וסירבו לשתף פעולה. לדברי המקור, השומרים אינם מחזיקים בכל חסינות למרות שהועסקו על יד האו"ם. לטענתו, "היה 'חור' רציני באבטחת מתקן האו"ם. אנחנו מנסים להבין כיצד משאית התופת חדרה למתחם וכיצד תוזמן פיצוצה". מטען החבלה הופעל בדיוק מתחת למשרדו של שליח האו"ם לאזור, סרג'יו ביירה דה מאלו, שנהרג בפיגוע. הפיגוע אירע בדיוק בזמן שדה מאלו נפגש עם פעיל זכויות אדם אמריקאי שאיבד אף הוא את חייו.

באו"ם מתייחסים בספקנות להערכות האמריקאיות. דובר הארגון, פרד אקהרד, אמר כי "כולנו מנסים לחקור לעומק מה אירע. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, החליט לשלוח לעיראק את ממונה הביטחון שלו כדי לחקור את הפיגוע". הדובר הוסיף כי "המשימה לא נהיית קלה יותר עם כל תאוריות הקונספירציה שמסתובבות באוויר".

ארגון איסלאמי לא ידוע נטל האחריות

ארגון איסלאמי לא ידוע נטל אתמול אחריות לפיגוע בבגדד. תחנת הלוויין הערבית "אל ערביה" המשדרת מדובאי, דיווחה כי קיבלה הצהרה ובה לקיחת אחריות מצד ארגון המכנה עצמו "חיל החלוץ החמוש של צבאו השני של מוחמד".

בתחנה הערבית נטען כי בהודעה הבטיח הארגון להילחם בכל הזרים ולבצע פעולות נוספות. הארגון גם הזהיר את מדינות ערב מפני שיגור כוחות לעיראק, וקרא להמשך "פעולות הג'יהאד כנגד כל אלו המסייעים לאמריקאים, גם אם הם ערבים או מוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully