וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: חמבלי תכנן לפגוע בשגרירות ישראל

רויטרס

22.8.2003 / 8:27

ראש הממשלה שינאווטרה: הטרוריסט הבכיר ואנשיו עקבו גם אחרי הנציגויות של ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה; חמבלי העצור סיפר על התכניות לחוקריו

תאילנד מאשרת כי רשת הטרור האינדונזית ג'מאעה איסלאמיה, בהובלת חמבלי, תכננה שורה של פיגועים נגד שגרירויות זרות בבנגקוק, בראשן ישראל, ארה"ב ואוסטרליה. עד כה היה ידוע כי הרשת של הטרוריסט העצור המקורב לאל קאעדה, פעלה לבצע פיגוע גדול בכנס הכלכלי האזורי שיתקיים בבנגקוק. בכנס אמורים להשתתף מנהיגים רבים בהם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.

ראש ממשלת תאילנד, ת'אקסין שינאווטרה, אישר את המידע החדש, במהלך מסיבת עיתונאים, בעקבות לחץ כבד של כתבים. לדבריו, חמבלי סיפר על התכנית לחוקריו. "הם עקבו אחרי יעדים רגישים של ארה"ב וישראל", אמר. שינאווטרה ציין כי אין ראיות לפיגוע שתוכנן בוועידה הכלכלית האזורית.

שירותי הביטחון של תאילנד הגבירו את האבטחה במדינה בעקבות מעצרו של הטרוריסט חמבלי, לפני מספר שבועות. גורמי מודיעין מקומיים גילו כי שגרירויות ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה סומנו על מפות שנמצאו בכליו של הטרוריסט. על פי מקור זה, שגרירות ישראל לא סומנה כיעד.

שירותי הביטחון מחפשים עדיין אחרי שותפיו של חמבלי שייתכן ועדיין מסתתרים בתאילנד. הטרוריסט האינדונזי נחשב ממקורביו של מנהיג אל קאעדה, אוסאמה בן לאדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully