וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה פרשת בני הערובה בבתי הכלא בברזיל

3.3.2001 / 18:53

שלטונות המדינה הודיעו כי המורדים ישחררו את אלפי בני הערובה בשעות הקרובות; המרד פרץ ב-26 בתי כלא במדינה לאחר שהשלטונות החליטו להעביר מנהיגי כנופיית אסירים לבתי כלא אחרים

הסתיימה פרשת בני הערובה בבתי הכלא בברזיל. שלטונות המדינה הודיעו הערב כי הצליחו להביא לסיום מרד האסירים בבתי הכלא של סאו פאולו. מנהיגי המרד הסכימו לשחרר את כל בני הערובה, בשעות הקרובות. קבוצות קטנות מתוך אלפי המבקרים, שנלכדו בבתי הכלא של סאו פאולו עם התחלת המרד, משוחררות על ידי המורדים מדי מספר דקות.

10,000 האסירים נכנעו בפני השלטונות. הם נאספו בחצר בית הכלא, ערומים כביום היוולדם, לצורך ספירה, בשעה שהשוטרים עורכים חיפוש בתוך בית הכלא עצמו. 12 אסירים נהרגו במהלך המהומות, חלקם על ידי אסירים אחרים, ורובם על ידי המשטרה.

כ-5,000 בני אדם, ביניהם אלף ילדים, הוחזקו כבני ערובה במהלך המרד בבתי הכלא במדינת סאו פאולו. מתיחות בין השלטונות לאסירים הביאה לפרוץ המרד ב-26 בתי כלא. מנהיגי המרד, ככל הנראה חברי כנופיית פושעים, השתמשו במכשירי טלפון סלולרים כדי לארגן את ההשתלטות על בתי הכלא במקביל.

"המצאה מחדש של הגיהנום"

המשטרה הצליחה להשתלט מחדש על רוב בתי הכלא במדינה, ברוב המקרים תוך משא ומתן עם המורדים. הסיבה למרד היא רצונם של השלטונות להעביר עשרה מראשי הכנופיה, המכונה כוח הקומנדו של הבירה, לבתי כלא אחרים, בעקבות תקרית בה נהרגו חמישה אסירים.

ארגוני זכויות אזרח מחו בעבר על הכוח הרב שצברו כנופיות פושעים בבתי הכלא של ברזיל. קומנדו הבירה אחראי לרציחתם של מספר אסירים בחודשים האחרונים. ידיעות אומרות שהשלטונות לא מונעים מהם מגע עם העולם שמעבר לסורגים, ומאפשרים להם להחזיק בטלפונים סלולרים, בהם הם משתמשים לארגון פשעים מחוץ לכלא.

מרידות הפכו למגיפה בבתי הכלא בברזיל, הידועים בתנאי הגרועים והצפיפות המחרידה בהם נמצאים האסירים. החלטה של הקונגרס כינתה את בתי הכלא במדינה "המצאה מחדש של הגיהנום".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully