וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: אפרוש מראשות העבודה לאחר הקמת הממשלה

3.3.2001 / 18:53

חזר על הבטחתו מליל הבחירות הכוללת גם פרישה מן הכנסת; ראש הממשלה התייחס למשא ומתן הקואליציוני: "לא נוכל להיות חיילים של שרון"; אולמרט: "מאה פרשנים לא יבינו את הזגזגים שלו"

ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק, חזר הערב על הבטחתו מליל הבחירות לפרוש מהנהגת מפלגת העבודה ומחברותו בכנסת, לאחר הקמת הממשלה הבאה, בה ישמש ככל הנראה כשר ביטחון. ברק גם התייחס למשא ומתן הקואליציוני ואמר כי אנשי העבודה לא יהיו "חיילים של שרון".

בתגובה תקף ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, אהוד אולמרט, בחריפות את ראש הממשלה: "מאה פרשנים ומומחים לא יצליחו להבין את הזגזגים של ברק". מנכ"ל הליכוד אורי שני, אמר כי העם לא יסלח למי שבשעה קריטית כל כך למדינה לא ייצטרף לממשלת אחדות לאומית.

צוות המו"מ של הליכוד התכנס הערב להערכת מצב עקב הקשיים בדיונים על הקמת ממשלת אחדות. בכוונתו הצוות להמליץ לאריאל שרון לא להתחיל עדיין בהקמת ממשלת ימין צרה ולהמתין למושב מרכז העבודה בשבוע הבא.

ברק אמר הערב לחברי סיעת העבודה בכנסת, כי ההחלטה להיענות לבקשתו של אריאל שרון ולכהן בממשלתו היתה "מן ההחלטות היותר קשות שקיבלתי בחיי הציבוריים". ברק הודיע, כי בכוונתו לקבוע עם מזכ"ל מפלגת העבודה, רענן כהן, את תאריך הפרישה, בכפוף למשא ומתן המתנהל להקמת ממשלת אחדות.

ברק התייחס גם למשא ומתן הקואליציוני ואמר, כי מפלגת העבודה לא תוכל לשבת בממשלה אחת עם מפלגות שמובילות טרנספר ומאופיינות בקיצוניות. ראש הממשלה היוצא גם הדגיש את דרישתה של מפלגת העבודה להיות שותפה מלאה בהובלת המשא ומתן המדיני, וכי משרד החוץ צריך להיות שלה בצורה מלאה.

"מפלגת העבודה לא צריכה ולא תוכל להיכנס לממשלה שהיא ממשלת טהרן אסואן, משא ומתן מדיני איננו יכול להיות מנוהל על ידי ראש הממשלה, הוא צריך להנחות ולהוביל את המשא ומתן אבל משרד החוץ צריך להיות מלא מלא", אמר ברק, בהתייחסו לאפשרות צירופם של אביגדור ליברמן ורחבעם זאבי לממשלה.

"אני מדבר על שותפים לעיצוב ולהובלה של דרכה של הממשלה, בכל המובנים, לא נוכל להיות חיילים של שרון, או לקבל מן קבלנות של ביצוע למדיניות שהיא מדיניות של הימין. הסגנון שאנחנו שומעים בימים האחרונים בתקשורת מעורר סימן שאלה מסויים לגבי הנכונות האמיתית של הליכוד להגיע לשותפות מסוג זה".

מעמדו של ברק הולך ומדרדר

הדברים הקשים שאומר היום ראש הממשלה היוצא, תואמים לתוצאות הסקר שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". הסקר הצביע כי מעמדו של ברק בקרב תומכיו הולך ומדרדר, לפיו 48 אחוז מאלו שבחרו בברק בבחירות האחרונות אינם מצדדים בישיבתו במשרד הביטחון. זאת למרות ש-72 אחוז מקרב בוחרי העבודה, על פי הסקר, רוצים לראות את מפלגתם בממשלת אחדות.

עד אתמול ברק נפגש עם חברי מרכז במטרה לשכנע אותם לתמוך במינויו לשר הביטחון בממשלת שרון, בישיבת המרכז שצפויה להתכנס בשבוע שעבר, על מנת לאשר את צירוף המפלגה לממשלת האחדות בראשות אריאל שרון. היום הוא התעורר למציאות פוליטית חדשה, והחל לשנות כיוון.

ליפקין מכחיש שהוצע לו תיק הביטחון

כתבתנו תולי שרגאי מוסיפה כי ח"כ אופיר פינס תומך בגישת ברק לפיה אסור למפלגת העבודה להצטרף לממשלה כשהמפלגות הימניות הקצוניות בתוכה.

"אנו משלמים מחיר פנימי כבד ביותר למען ממשלת אחדות. אבל אם אריק לא יבין את חשיבות השותפות בין העבודה לליכוד ולא יימנע מלהכניס פנימה את גנדי ואת ליברמן, אנחנו לא נהיה שם. אנחנו רוצים אחדות, אבל לא בכל מחיר". השר אפרים שנה הסביר כי הוא לא נגד "ליברמן וגנדי כאנשים, אלא כרעיונות".

מזכ"ל מפלגת העבודה, רענן כהן, הודיע כי מרכז המפלגה, שאמור לאשר את מינויי השרים יידחה לשבוע הבא. עוד נאמר כי מועד הבחירות לראשות המפלגה יהיה ככל הנראה בחודש יוני.

השר אמנון ליפקין שחק שנועד היום עם ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הכחיש את הידיעות לפיהן שרון הציע לו את תיק הביטחון. מועמותו של שחק לתפקיד, לפי הפרסומים, מוסכמת גם על ברק, במידה וברק יסרב לתפקיד. שחק טוען כי הוא לא ישקול את ההצעה, גם כאשר היא תוצע לו "אם תהיה הצעה כזו לא אבדוק אותה, אלא אבדוק לאיזה ממשלה אני מצטרף ולאן היא הולכת, ואז אדע לתת תשובה". שחק ציין בתום הפגישה כי השיחה עם שרון נועדה "כדי לשמוע ולהשמיע והיא הייתה אישית".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully