וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים ב"חוק יעקובו" - לבדיקת היועץ המשפטי של ההתאחדות

3.3.2001 / 18:53

עו"ד משה אביבי יבחן את נושא שיתוף שחקני הנוער הזרים גם בבוגרים. הקבוצות ימשיכו לבטח את נציגיהן בנבחרת, ההתאחדות תבטח נגד רשלנות

מארי-רוז שטרית

מזכירות ההתאחדות לכדורגל דנה היום (שני) בישיבתה הדו-שבועית,
בין היתר, בהתנגדותם של חלק מראשי קבוצות ליגת-העל לשיתופם
של שחקני נוער זרים בקבוצה הבוגרת, דוגמת איגביני יעקובו
ממכבי חיפה.

הנושא הועבר שוב לפתחו של היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד משה
אביבי, שיבחן את האפשרויות לשינוי מבחינת התקנון. דובר ההתאחדות, יריב בן-אליעזר, אמר ל-ONE: "הוחלט לבדוק את הנושא של שחקני נוער זרים שמשחקים בבוגרים, כי כוונת המחוקק היא ששחקן זר שמשחק בנוער, כמו שחקן ישראלי שמשחק בנוער, יוכל מפעם לפעם לשחק בבוגרים, אבל בתנאי שהמכסה הכוללת של השחקנים הזרים בקבוצות לא תעלה. במקרה של יעקובו, יש למכבי חיפה ששה שחקנים זרים ולכל האחרות יש חמישה. היועץ המשפטי יראה מה אפשר לעשות".

יו"ר ועדת הנוער של ההתאחדות וחבר המזכירות, נתן סלובטיק, הבהיר את עמדתו וטען כי קצת מאוחר כעת להשיב את המצב לקדמותו, אך עם זאת, בהתכנסותה של ועדת הנוער ביום ראשון הקרוב הוא יתמוך בהצבת סייגים לעניין. סלובטיק אמר ל-ONE: "אני לא חושב שאפשר ללכת אחורה, אבל אני בעד שזה יהיה בצורה מסודרת. למשל, להציב מגבלות מסויימות על שיתוף שחקן נוער זר בבוגרים, כמו הגדרת מינימום תקופת שהות בארץ ו/או שיתוף מינימלי במשחקי נוער".

המזכירות דנה היום גם בנושא ביטוח שחקני נבחרת, זאת בעקבות דרישתה של מכבי ת"א לקבל פיצוי כספי בעקבות פציעתו של טל בנין באימון הנבחרת, דבר שפגע כמובן גם בקבוצה. בעניין זה הוחלט שהביטוח של שחקני הנבחרת יחול על הקבוצות בלבד, כפי שהיה עד עכשיו וכפי שנהוג באירופה. עם זאת, הוחלט כי ההתאחדות תיקח על עצמה את ביטוחם של השחקנים מפגיעות שחלות כתוצאה מרשלנות. בכל מקרה, ההצעה לביטוח תועבר לבדיקתו של מומחה לענייני ביטוח, שיגיש את הצעתו להתאחדות.

יו"ר ההתאחדות, גברי לוי, נבחר פעם נוספת לשמש כנציגה של
ההתאחדות במועצת ההימורים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully